Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SuperChargers i Danmark

Startet av Felice, torsdag 03. juli 2014, klokken 13:07

« forrige - neste »

Balrog

Min har alltid vært hard, jeg har bare ventet litt, men jeg synes det tar lenger og lenger tid før pedalen lar seg sige inn. Kanskje de har fått tak i en programmerer fra Microsoft, sånn at oppstartstiden skal bli 5 sekunder lenger hver måned, akkurat som på Windows-PCer? Dette må jo være en software fault eller feature alt ettersom... Men det gjør at kona er raskest 0-100 med Nissan Leaf ettersom det tar 10 sekunder bare å få TMS i Drive.

Har noen sjekket ut om det bare er fra "dvale" dette gjelder?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Øyvind.h

10 sekunder å få i drive? Jeg kan fyke avgårde MYE raskere i Model S enn i Leaf. Men jeg har ikke energisparing aktivert :) Bilen begynner å trille omtrent samtidig som beltet klikkes på plass, om jeg er rask med beltet (kjører aldri uten belte, er ikke idiot :) )
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Sjøhyene

Aldri skjønt helt logikken i hvor lang tid det tar å vekke bilen fra dvalemodus (energi-spar på i 6++ timer).
Noen ganger må jeg vente et par sekunder etter at jeg har satt meg mens andre ganger er den klar med en gang. Kan virke som den ikke alltid er i dvale.

10 sekunder har jeg dog aldri ventet. Tror jeg det er noe galt et sted hvis du venter så lenge.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Øyvind.h

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 17. juni 2014, klokken 10:32
Aldri skjønt helt logikken i hvor lang tid det tar å vekke bilen fra dvalemodus (energi-spar på i 6++ timer).
Noen ganger må jeg vente et par sekunder etter at jeg har satt meg mens andre ganger er den klar med en gang. Kan virke som den ikke alltid er i dvale.

10 sekunder har jeg dog aldri ventet. Tror jeg det er noe galt et sted hvis du venter så lenge.

Dersom bilen ikke klarer å oppdage nøkkelen når du trykker på bremsepedalen kan det gå litt ekstra tid. Har nøkkelen enten i lomme med kortholder eller med mobil nå på sommeren, og da hender det at nøkkelen ikke oppdages. Om jeg har den i en tom lomme (bukse, jakke etc) er det aldri noe problem eller forsinkelse.
Og uansett lynkjapp sammenlignet med Leafens oppstartsprosedyre.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA