Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kle vegg i garasje

Startet av Gbye Gas, torsdag 27. mars 2014, klokken 00:16

« forrige - neste »

Gbye Gas

Jeg er en av dem som ville satt en grense på 300.000 kr for en tradbil, men som er villig til å satse det dobbelte på en fullsize elbil. Jeg velger å tenke at jeg låner staten 300.000 kr, og håper at jeg får det meste tilbake gjennom sparte bompenger, parkering og diesel. Jeg risikerer overraskelser, men håper på gleder og opplevelsen av å være på parti med framtiden. Staten og vi bidrar bevisst til et teknologiløft, som dessverre ikke var mulig her hjemme. Det er neste generasjon bilkjøpere som vil få oppleve den største bonusen; 100 mil rekkevidde og halvert pris. Vi vil glede oss sammen med dem i eksosfrie byer og stille turer i kveldssola. I veteranbilene våre. Tesla People Move Forward!
Sort 85, 19, tech, skinn, pano, piano, lyd, lys, luft, alarmstøtte, vinter, park, hattehylle.
Mottatt 20. mars 2014-kjempefornøyd
Ex Volvo V70 2004 180 hk, Audi A6 2010

Tesladigger

Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

educk

samme her! såg på brukt bil før rundt 300 000 kr. hadde ikke hatt råd hvis jeg bodd kvar i Sverige. samme bil koster 160 000 kr i tillegg der. må si jeg syntes avgiftene føltes litt tullete når flyttet hit men er ikke likke dumt nå! I Norge kan mange ha elbil som bil nummer en 
S85 Multi-coat red

Muffinman

Er litt på samme sted som trådstarter jeg også. Ser på det slik som at staten sponser meg med en del av kostnaden slik at risikoen er overkommelig. Så føler jeg at jeg kan ta meg råd til en vesentlig dyrere bil enn hva jeg ellers ville kjøpt. Og tålmodigheten i forhold til dårlig kvalitet, feil og feilkonstruksjoner er svært mye høyere enn den ville vært om jeg hadde kjøpt et tradisjonelt merke. Med å kjøpe denne bilen er man med og bidrar til at teknologien drives framover. Og at det ble en Tesla skyldes jo selvfølgelig at det er det eneste alternativet for akkurat nå. Forhåpentligvis får de skikk både på organisasjon og produkt før det kommer konkurrenter på banen. Jeg tror det, og i sammen med den unike sjansen til posisjonering de har i årene som kommer er nok selskapet kommet for å bli.

Lokführer

Så mye som jeg har betalt i bilavgifter opp igjennom årene, så har jeg meget ren samvittighet etter det mva og avgiftsfrie Teslakjøpet.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Anew

Jeg er sånn passe miljøbevisst, men valgte TMS utelukkende ut i fra økonomi og behov. Imidlertid gir det en overraskende god følelse å suse opp til hytta (relativt mye i motgående fil, mens jeg lekende lett tråkler meg forbi køen av halvdøde fossibiler ;D) med kun vannkraft på tanken.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

hma

Min første elbilkjøp fant sted for 5 år siden, mest på grunn av teknisk nyfikenhet. Jeg ville finne ut om elbilen med sin enkelhet kunne utføre de daglige transportoppdrag. Svaret fant jeg raskt ut var 'ja' og jeg har aldri sett meg tilbake siden.

Folk legger ulike kriterier til grunn når de velger å kjøpe elbil. Mange Tesla'er er nok solgt først og fremst på grunn av det lekre utseende og de suverene ytelsene.
For meg har miljøaspektet ved elbil vokst seg gradvis større, og er i dag den viktigste årsaken til at jeg fortsetter med elbil.

Tesla representerer en framtidsrettet og bærekraftig tenking, noe jeg er villig til å putte pengene mine i.
Til sammenligning ville det ikke falt meg inn å brukt mer enn 200'000 på en fossilbil.  Da må nøden være rimelig stor!

Jeg tror elbilen er en fin øyeåpner for folk. Den viser at energi er en begrenset resurs - en resurs vi må forvalte med omhu.
Nordmenn kan i dag nyte godt av elbiler til konkurransedyktige priser, fordi doningene benytter fornybar energi. Elbilen kan også utgjøre en vesentlig forskjell når det kommer til luftkvalitet i og rundt byer.

Pengene vi legger i satsingen på elbil kommer den norske stat til gode på sikt, ved å stimulere til å gjøre hva vi er gode til; å utvikle ny teknologi.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

sn0le

Sitat fra: hma på tirsdag 18. mars 2014, klokken 16:11
Elbilen kan også utgjøre en vesentlig forskjell når det kommer til luftkvalitet i og rundt byer.
Bare se hvordan det har blitt i Bergen på vinteren med all den smogen.
Hvis 20% av kjøringen i Bergen ble gjort med El-biler så ville det vært 20% mindre problem med smog. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

christian1986

#8
Den siste der var du svært uheldig med. Absolutt største problemet i Bergen er skipene som ligger til kai uten landstrøm samt vedfyringen.

Bilene bidrar også, men aldri i nærheten av så mye som du påstår;-).

http://mobil.bt.no/nyheter/lokalt/Disse-ni-batene-forurenser-like-mye-som-40000-biler-3045186.html#.Uyhtg3i9LCQ

-model s eier i Bergen.

sn0le

SitatSigurd Enge, rådgiver for marin forvaltning i Bellona, sier at det tidligere er beregnet at båttrafikken står for ti prosent av luftforurensningen.
Det ovenfor er fra artikkelen du linket til.

http://www.forskning.no/artikler/2010/januar/239927
SitatI dag er det primært biltrafikk og vedfyring som bidrar til problemene. Vedfyring er en viktig bidragsyter til partikkelutslipp, mens det er biltrafikken som står for NO2-utslippene.

Ut i fra dette kan man konkludere med at Elbiler vil bidra til mindre lokal forurensning. Selv i Bergen.  ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Nordtroms

Enda bedre blir det om alle elbiler kjører piggfritt.  :) :) :)
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

hma

Sitat fra: Nordtroms på tirsdag 18. mars 2014, klokken 21:30
Enda bedre blir det om alle elbiler kjører piggfritt.
Støtter den. En elbil med piggdekk er ikke et bra forbilde for godt bymiljø.

Jeg sluttet med piggdekk for omlag 15 år siden (da de første piggdekkgebyrene ble innført i Trondheim) og har ALDRI savnet pigger.
Kan legge til at jeg i hovedsak har eid firehjulsdrevne biler (før elbilene tok over) og kjørt mye i bratte og glatte bakker. De piggfrie dekkene har almdri sviktet. På de værst dagene er det bare å strø litt før man legger ut langs gårdsveien.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA