Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tilkoblet lading over lang tid

Startet av Jærbuen, fredag 21. mars 2014, klokken 13:35

« forrige - neste »

Jærbuen

Noen som vet om TMS gjenkjenner en tidligere paret mobil, om man setter seg inn i bilen. Fryktelig irriterende å måtte koble seg opp manuelt ved hver kjøretur.

På Leaf er den automatisk tilkoblet på få sekunder, så lenge blåtann på mobilen er aktiv, og bilen har hatt denne mobilen oppkoblet en gang før.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Muffinman

Dette går automatisk både for min og samboeren sin telefon. Vi har opprettet hver vår førerprofil, usikker på om paringen er knyttet til denne.

stianrod

#2
TMS parer veldig kjapt. Ikke hatt noe problem uansett hvor mange ganger jeg går inn og ut av bilen. Men bluetooth på telefonen må være aktivert. Om jeg setter bluetooth på etter jeg har satt meg i bilen, så må jeg parre dem manuelt.
Så nå har jeg alltid bluetooth aktivert på mobilen.

Edit: Har HTC One.
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

cairnz

Den parer seg stort sett automatisk, dog av og til må jeg trykke blåtann-ikonet og velge telefon og connect. Kanskje en av femti ganger. Om det skyldes telefon eller bil har jeg ikke vurdert. Det tar uansett bare sekunder.
Elbilist

Jærbuen

OK, da må det forskes litt på mine settings på mobilen.....en HTC
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

AreLib

min kobler automatisk hver gang. Samsung S4 activa
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

satheesh.net

Etter en oppgradering av software (tidligere versjon) ville ikke mobilen automatisk koble opp igjen. Prøvde det aller meste og til slutt kjørte jeg innom Tesla Skøyen for å snakke med noen. Snakket med en amerikaner som sa følgende:

- Fjerne "parringen" fra TMS og mobil
- Resett den store skjermen ved å holde inne begge scrollhjulene (ca. 5 sekunder)
- Opprett "parringen" på nytt

Etter dette har den fungert prikkfritt igjen. Virket på han jeg snakket med at de var 'klar over det' og han virket skråsikker på metoden. Som sagt; etter prosedyren var alt som normalt igjen.

Kan jo være en idé å prøve dette hvis dere har problemer. ;)

Jærbuen

Min kobler nå opp automatisk, men det virker som jeg må skru av og på blåtann på telefonen når jeg har vært ute av bilen.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

sindrej

Fungerer stort sett greit, men ikke alltid.

ctr46

Sitat fra: Jærbuen på onsdag 12. mars 2014, klokken 14:20
Noen som vet om TMS gjenkjenner en tidligere paret mobil, om man setter seg inn i bilen. Fryktelig irriterende å måtte koble seg opp manuelt ved hver kjøretur.

På Leaf er den automatisk tilkoblet på få sekunder, så lenge blåtann på mobilen er aktiv, og bilen har hatt denne mobilen oppkoblet en gang før.

Litt off-topic men på Leafen din. Hvis du har koblet opp din telefon og neste gang kjører kona di. Kobler den seg automatisk opp til denne eller må hun koble den til manuelt (ikke legge til på nytt men koble til) fordi den forsøker automatisk å koble opp sist parede telefon.
85D

Oreo

Som ctr46 poengterer mått jeg sette manuelt om jeg skulle bruke min tlf om kona hadde kjørt Leafen. Nå som vi kun har TMS fungerer alt knirkefritt og bilen kobler automatisk til den tlf som befinner seg først i bilen (tror jeg?).
MEN, etter skifte av tlf og noen oppgraderinger av SW på tlf. så vil ikke bilen finne tlf min. Ba en mobilfreak-venn hjelpe meg å se på dette, da koblet den seg opp med en gang selvfølgelig. Oppgraderte så SW på tlf nok en gang, og nå finner ikke bilen og tlf hverandre igjen...selv om jeg har slettet tlf fra listen av "devicer".
Skal prøve satheesh metoden neste gang.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Jærbuen

Sitat fra: ctr46 på torsdag 13. mars 2014, klokken 23:48
Sitat fra: Jærbuen på onsdag 12. mars 2014, klokken 14:20
Noen som vet om TMS gjenkjenner en tidligere paret mobil, om man setter seg inn i bilen. Fryktelig irriterende å måtte koble seg opp manuelt ved hver kjøretur.

På Leaf er den automatisk tilkoblet på få sekunder, så lenge blåtann på mobilen er aktiv, og bilen har hatt denne mobilen oppkoblet en gang før.



Litt off-topic men på Leafen din. Hvis du har koblet opp din telefon og neste gang kjører kona di. Kobler den seg automatisk opp til denne eller må hun koble den til manuelt (ikke legge til på nytt men koble til) fordi den forsøker automatisk å koble opp sist parede telefon.

På Leafen ble kona's telefon koblet opp automatisk når hun hadde paret den første gangen.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA