Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batterileie/finansiering eller dyr garanti??

Startet av andreash, torsdag 20. november 2008, klokken 11:49

« forrige - neste »

andreash

Hei.

Det aner meg at denne tråden muligens er litt på kanten av det tillatte. Men når våre NiCad batterier koster såppas mye å fikse, vil jeg komme med følgende subjektive uttalelse.

Hvis du må velge mellom disse verksteder: Aalgaard fj.v, Scanauto på Kokstad og Åsane Auto.
Velg Åsane Auto. Dette gjelder kun for behandling av batteriene.. På vanlige biltekniske reprasjoner kan er de nok omtrent like gode alle tre.

Send PM om du ønsker begrunnelse..
Før: Peugeot 205 "DC AMP" Ombygd bil. (Defekt/svidd/vraket)
       Peugot Partner Postbil. (Defekt/Expl. i batteri/vraket)
Nå: Buddy 2007

cra

Tja... Slik du formulerer det så kan jeg ikke se det so mnoe annet enn en anbefaling av Åsane Auto, og det må vel kunne gå? Det er jo litt av poenget med forumet her; nemlig å hjelpe hverandre til å finne de stedene man får de beste tjenestene slik at bilene våre varer lengst og fungerer best mulig.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lars C. Krogenæs

Har du dårlige eller gode erfaringer med et vetksted, synes jeg nettopp dette diskusjonsforumet på nettet, er det beste stedet å gi ros og ris.

Det bør selvfølgelig være saklig informasjon, og ikke personhets, men utover det må bedriftene tåle at det diskuteres rundt den tjenesten de utfører.

Dermed mener jeg du bør utdype dine erfaringer med oss andre.

Lars C. Krogenæs
Administrator på Elbilforumet 
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

bosonic

Jeg har gode erfaringer med direkte tilbakemelding til bilimportør / lokalt verksted. (Dette gjaldt riktignok en fossilbil). Den aktuelle saken var ikke stor men de satte pris på tilbakemeldingen og ordnet opp på en profesjonell måte.
:)


Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

cra

Tilbakemelding til den det gjelder er selvfølgelig viktig. Vet de ikke at de har gjort en jobb du er misfornøyd med så har de jo ingen sjanse til  å rette opp inntrykket og/eller skjerpe seg videre.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

andreash

#5
Hei igjen..

Siden Admin gir meg tillatelse, kommer herved mine erfaringer:

Scanauto Kokstad:
Ingen reell erfaring med dette verkstedet på elbil, men har en innsider som forteller litt..
Sitat"basert på tilbakemelding i påfølgende innlegg i denne tråd, fjerner jeg noe av mine uttalelser.." Men vil fortsatt anbefale citroèn elbilister å bruke Citroèn Åsane for batterivedlikehold

Forøvrig hadde jeg min fossilbil til service på scanauto, og da leverte de meget god og fornuftig service.. De rengjorde også motorrommet grundig uten å ta betalt..


Algaard fjøsanger: Fikk redusert kjørelengde etter vannservice hos dem. Høy timepris. D tok i første omgang også betalt for feilsøking i forbindelse med skriftlig klage. (Har krevd pengene tilbakebetalt for feilsøking og fått medhold, siden dette var en forutsetning i klagen).
Det viser seg også at batteriene som var skiftet i mars 2004 og mars 2005 hadde stempingsdato 2002 og 2003. I en uttalelse fra kundebehandler kommer det frem at tekniker har kjørt elbilen opp Birkelundsbakken for å teste kjørelengde.. Birkelundsbakken er vel den bratteste bakken i byen, og er nesten 1km lang.. Man kommer ikke opp den bakken på "grønt" for å si det sånn... kanskje ikke på gult engang..
Det endte uansett med at de foreslår å skifte samtlige batteri, selv om den bakerste kassen ikke var noe i veien med.. til ca 9000kr pr batteri. De har også brukt 1,5mnd å behandle saken.. jeg måtte ordne lånebil selv i denne perioden.. Det er flere momenter en dette i saken, men da blir innlegget litt vel langt.

Åsane Auto:
Elbil eksperten i dette firma er også elbil entusiast på privaten.. Man kan diskutere avanserte batterispørsmål med vedk. Og han uttrykker at det er mange meninger om riktig service, men samtidig er ærlig på hva man kan forvente ved forskjellige løsninger som han kan tilby.
Han instruerte meg i hvilke målinger jeg kunne foreta hjemme, og vi ble enig om at han skulle åpne noen av kassene for å finne batterier med redusert spenning. Han byttet i brukte men gode blokker til 1/3 av prisen til Algaard. OG jeg skiftet bare to batteri i stedet for 27stk. (må muligens ta ett til)

Før: Peugeot 205 "DC AMP" Ombygd bil. (Defekt/svidd/vraket)
       Peugot Partner Postbil. (Defekt/Expl. i batteri/vraket)
Nå: Buddy 2007

ilmarw

Sitat fra: andreash på fredag 07. november 2008, klokken 12:51
...men har en innsider som forteller litt...
Jeg synes du skal holde deg til subjektive erfaringer, og ikke rykter.

ilmar
Polestar i bestilling

Thomas Parsli

Hvis jeg forteller deg hva som foregår på min arbeidsplass, sprer jeg da rykter?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

ilmarw

#8
Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 07. november 2008, klokken 20:02
Hvis jeg forteller deg hva som foregår på min arbeidsplass, sprer jeg da rykter?
Nei, men når en tredje person forteller meg det du har fortalt denne tredje personen, blir det det, og det virker som om det er dette som er tilfelle, og det er ikke veldig subjektivt  :)

ilmar
Polestar i bestilling

Griffel

Sitat fra: ilmarw på søndag 09. november 2008, klokken 17:00

Nei, men når en tredje person forteller meg det du har fortalt denne tredje personen, blir det det, og det virker som om det er dette som er tilfelle, og det er ikke veldig subjektivt  :)

ilmar

Det er vell nettopp det det blir. Veldig subjektivt.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ilmarw

Poenget mitt var at man kanskje burde holde seg til egne erfaringer når man skriver 'subjektive erfaringer'.

ilmar
Polestar i bestilling

andreash

Hei..

Har redigert mitt forrige innlegg.  Jeg mener forøvrig at det ikke dreier seg om rykter, og vil fortsatt anbefale scanauto på alt annet enn batterivedlikehold/batterierep.

Før: Peugeot 205 "DC AMP" Ombygd bil. (Defekt/svidd/vraket)
       Peugot Partner Postbil. (Defekt/Expl. i batteri/vraket)
Nå: Buddy 2007

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA