Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: La oss betale årsavgift for elbil

Startet av svingen, søndag 16. mars 2014, klokken 22:31

« forrige - neste »

svingen

http://www.ta.no/nyheter/grenland/article7215064.ece
ser att det er noe som har stjelt flere kabler så greit og tenkte seg litt over før man kjøper brukt kabler......

må si jeg og lurer på hvilken lader det her er snakk om står det koster 15 tusen per lader!

utrolig trasig att det blir sjellt på den måten her,blir jo ikke mindre nervøs får og lade på offetlige ladepunkter fremover,plutselig tar dem alle på som lader.

Håper dem blir tatt!
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

emil

De burde kanskje spandert et bilde av hva som er stjålet. Har sett at ladekablene har blitt omtalt som både hurtigladere og superladere.

Men til 15.000 er det kanskje snakk om 6.6kW ladestasjoner og ikke den vanlige ladekladden, men da må forhandleren i Skien være den eneste i norge som "pusher" 6.6kW lademuligheten i Leaf.

Elmo

Du mener "fra forhandler".
Trodde først det var er forhandler som var på tyveritokt :)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

knnygar

Standard ladekladd frå Nissan kostar vel opp mot 15 000,-?
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

X-Trail

Orginal kladd koster ca 7400 så her har nok noen pratet litt stort til avisa :)
Men skremmende hvis dette blir hot blandt tyvbander >:(
Stolt eier av ELise♡

elektrolux

Og da hjelper det ikke med oppblåste priser ( Verdier ) på utstyret.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

MindViruz

På leaf kan du jo låse fast kabelen. Kan det stjeles da? Hjelper det å nruke hengelås?

svingen

Sitat fra: MindViruz på onsdag 12. mars 2014, klokken 06:53
På leaf kan du jo låse fast kabelen. Kan det stjeles da? Hjelper det å nruke hengelås?

Når hører det vel sikkert til sjeldenheten men lest om en kar her på forumet som hadde fått kabelen sin klippet av (så da hjelper det jo liten og gjøre noen ting), jeg bruker alltid slik her på min ION http://www.elbil.no/elbilfakta/okonomi/359-tyveri-av-ladekabel kostet 20 kr på biltema,tar nok ikke dem veste tyvene,men tar nok og stopper dem fleste :)

hjelper jo med fortum sin lader som krever sms/Rfid og da er det enda litt mere jobb får tyvene og få kabelen :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

emil

De små kodehengelåsene tar det ikke lang tid å åpne. Min låsevariant med ChargeAmps kabel på bildet (hengelåsen hadde jeg liggende). For meg er låsning av kabel kun for å hindre "tilfeldig" sabotasje/tyveri. Derfor låser jeg ikke mer enn at det er litt ekstra arbeid for å stjele kabelen.

Hvis det er noen som virkelig går inn for å stjele den vil de få den med seg uansett, og da er det greit å begrense eventuelle skader bilen påføres, samtidig som at det ikke må en lang prosedyre til for å koble til/fra kabel hver gang den brukes.

Det er jo ellers "kladden" som er dyr. Type1/Type2 kontakten koster ikke mange 100-lappene og en litt nevenyttig tyv kan lett montere på ny kontakt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA