Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Venstre speil legger seg ikke alltid inn

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 18. mars 2014, klokken 20:19

« forrige - neste »

Mhal

Synes det er greit å respektere den inndelinga elbilforumet var meint å ha. Andres erfaringer om lading, trafikkregler og parkering er greit å finne der det skal vere.
Bruker forumet for å få og dele erfaringer. Og håper det blir greit å navigere i alt etter hva utfordringer en har.


akseln

#76
Det er vanskelig eller tilnærmet umulig å endre brukeratferd til en stor gruppe brukere. Det blir som å anlegge veier i en park. Hvis det finnes raskere veier å gå, vil brukerne gå den veien i stedet for å følge de etablerte veiene.

Eierne av parken kan da enten legge til rette for brukeradferden (dvs. asfaltere der brukerne faktisk går), lukke øynene og bare la det bli etablerte stier utenfor det etablerte, eller legge fysiske hindringer (les: stenge brukerne ute).

Overført til elbilforum, er det bedre å legge tilrette for hvordan tesla-brukerne bruker forumet enn å forsøke å gjøre for mye omorganisering. Elbilforeningen har alt å tjene på å utnytte den kraften som tesla-delen av forumet gir.

Noen ideer:
- Jeg tror noen underkategorier til Tesla-delforumet hadde vært positivt, slik at det blir lettere å følge med og det blir bedre struktur i "galskapen".
- De generelle tekniske-delforumene på elbilforum er av en type som gjør det vanskelig å stille generelle spørsmål. Tesla-eieren vil ikke finne det "naturlig" å poste spørsmål der siden spørsmålet vil være i kontekst av en Tesla. Tror det samme gjelder f.eks. Leaf-eiere. Tesla-spørsmål i generelle tekniske delforum, er kanskje heller ikke så relevant for andre bileiere. Kanskje det er en ide å omstrukturere resten av elbilforum også, slik at det blir tydeligere hvilke kategorier som er generiske og hvilke som er spesifike.
- Ha stor takhøyde for "feilposting". Hvis vi ser på de trådene som er flyttet, gjelder 90% lading. Resten kunne kanskje blitt værende da de er spesifikke for Tesla. Kanskje en grei start er å oppfordre Tesla-brukerne til å poste ladespørsmål i ladeforumet, mens resten går inn i Telsa-forumet?
- Lading er vel det temaet som det er enklest å bli enige om er et relativt generisk tema (bortsett fra superchargere). Hva med å lage en ny hovedkateori som er Lading i stedet for at lading skal ligge under "enkle tekniske spørsmål". Underkategorier til lading kan være: Ladekabler, ladesteder, hjemmelading, hurtigladere, Tesla superchargers.

sindrej

Sitat fra: Rio på tirsdag 11. mars 2014, klokken 00:43
Enda finere hvis man hadde hatt et "Teknisk Tesla"-forum og et "når kommer Teslaen-min og hvilken farge er det på dekkene"-forum. Jeg er interessert i det tekniske rundt Tesla.

Men som de fleste "normale mennesker" ;) så er "jeg skal ha grønn farge på min Tesla"-trådene litt vel mye når de opptar 90 ut av de 100 nyeste.
Det har vært ett av mine store problem og, men det holdes heldigvis stort sett til noen få tråder som jeg konvsekvent ignorerer nå.  Jeg er ikke intreressert i å lese om at folk trykker frenetisk på F5 selv om det er 3 måneder til de får bil (og nei, jeg trykka ikke frenetisk F5 når det var min bil på samlebåndet heller).

Lars C. Krogenæs

Kjære elbileier

Vi tar en pause i denne diskusjonen i noen timer. I mellomtiden gjør jeg noen grep på inndeling av forumet, og så diskuterer vi videre ut ifra dette.

Lars C. Krogenæs
Forum Admin
elbilforum.no
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Lars C. Krogenæs

Da er det gjort noen endringer, og jeg har lagt ut en avstemning for hvordan brukerene ønsker å ha det.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12997.0.html

Foreslår at vi tar videre diskusjon under posten for avstemning, så slipper vi dobbeltposter.

Lars
Forum Admin
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA