Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vasking for den vanlige bileier

Startet av svingen, mandag 23. juni 2014, klokken 15:14

« forrige - neste »

svingen

Hei!
skal på hytta til helga og prøver og finne ut hva som er best her.
skytta->minnesund brukt ca 8KW eller ca halve batteriet lade 15 min til 80%
minnesund->gjøvik brukt ca 8KW elle ca halve batteriet lade 20 min til 80%
gjøvik->tonsvatnet krever ca 75% batteri så bør kanskje lade 30 min på vanlig 16a og få ca 8% på den tida (har da 80% fra hurtigladeren og 8% fra vanlig totalt 88% har jo hele 13% og gå på)

eller
skytta->Nes i Ådal bruker hele batteriet kun 7% igjen hurtiglade til 80%
nes-> tonsvatnet krever kun 68% av batteriet så har 12% igjen.

med tanke på trafikk osv så tror jeg det er best og kjøre via minnesund slik att jeg kan holde en høy hastighet og ta det med ro fra Gjøvik til hytta er ikke så mye trafikk,må kjøre rimlig forsiktig eventuelt lade 30 min på sein lader i hønefoss på 16a så jeg får 15% "rest" når jeg kommer frem til Nes.
Frykter att det fort kan bli kø bak meg når jeg skal kjøre til NES kjører ikke akuratt 10% over speedometer da.

Hva ville dere ha gjort?

må si det er rimlig kjipt og tenke på det kommer nok lader i Dokka (fra KIWI) og hurtiglader på hønefoss,ville jo den turen her hva skal man si forsiktig litt enklere ;)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Leon

Kan du kjøre Nittedal til Nes så kan du vel også kjøre R4 Nittedal til Gjøvik uten å lade, så turen via Minnesund trenger du nok ikke. Måler dette til henholdsvis 122 mot 108 km fra Skytta. Selv om du må opp via Lygna på denne turen kompenseres vel dette av at det stort sett er 70 km/t og lavere på strekningen. Du kan jo også lade til 85-90% på Gjøvik. Er fremdeles raskere enn å lade på 16A treg lader.

Kjørte for øvrig Nittedal sentrum til Jevnaker med min Leaf i går kveld: 49 km på 35% av batteriet. Tror også det vil gå greit å kjøre til Nes i Ådal på tørre veier. Da er vel denne veien både raskere og kortere, i hvert fall hvis du må ned til Gjøvik sentrum for å hurtiglade.

Ville ikke hatt noe problem med at det ble kø bak meg så lenge jeg holdt fartsgrensen (speedometer + 5 km/t). Vær heller observant, blink, stopp og slipp trafikken forbi der du har mulighet til det. Du kan jo også ta det roligere igjen når du ikke lenger har noen bak deg. Beregn forbruk til steder underveis på ruta, så vet du hvordan du ligger ann og kan justere hastigheten. Øk dekktrykket.

God tur! :)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

svingen

@Leon takk får svar :)
Fikk godt tips her http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,13916.msg225646.html#msg225646 så da tar jeg en ferge så har jeg 20% når jeg kommer til NES :)
helt genialt.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA