Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Solcelleanlegg

Startet av Lokführer, lørdag 21. juni 2014, klokken 13:55

« forrige - neste »

Lokführer

Det er ikke det at jeg driver å spinner rundt i P85en, men jeg prøvde noen 0-100 sprinter for en stund tilbake. Da opplevde jeg at bilen fikk maksimalt grep hver gang, og den rev seg ikke løs selv da jeg skrudde av traction control.

Med toppladet batteri prøvde jeg å provosere frem spinning i går. Og det gikk ikke! Det er med blandete følelser jeg kan meddele dette, for bilen akser jo like herlig og får kreftene ned i bakken, men jeg hadde forventet at den rev seg løs.
*jeg prøvde tilogmed å kjøre sakte i revers, touche bremsen idet jeg la den i D. Fremdeles ingen hjulspinn!!
Dekk: goodyear eagle rs-a.
Asfalt: god og varm
Temperatur: 19-20

Kan de være at bilen min ikke har like høy effekt lenger?
Har Tesla senket startmomentet i all hemmelighet gjennom SW?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

jkirkebo

Sitat fra: Lokführer på tirsdag 03. juni 2014, klokken 12:49
Det er ikke det at jeg driver å spinner rundt i P85en, men jeg prøvde noen 0-100 sprinter for en stund tilbake. Da opplevde jeg at bilen fikk maksimalt grep hver gang, og den rev seg ikke løs selv da jeg skrudde av traction control.

Med toppladet batteri prøvde jeg å provosere frem spinning i går. Og det gikk ikke! Det er med blandete følelser jeg kan meddele dette, for bilen akser jo like herlig og får kreftene ned i bakken, men jeg hadde forventet at den rev seg løs.

Det er nok været tenker jeg. De høye temperaturene vi har for tiden gjør at dekkene sitter mye bedre enn når det er 5-10 pluss. Dette merkes spesielt godt på PS2-dekkene, de sitter mye bedre når de er varmet litt opp.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

D.O

Min er også slik, men var ikke det med en gang jeg la om til sommerhjul. Måtte slippe pedalen for å få grep igjen. 2sorte spor på lett 50m. Nå er det ikke ett pip. Må være dekkene som er helt supert grep på etter innkjøring, for tidsmessig 0-100 så er den like rask som den skal være.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Lokführer

Betryggende å høre. Imponerende at bilen klarer å få ned kreftene i bakken på denne måten. Momentkurven er kanskje ikke helt tilfeldig, men meget nøye tunet fra Tesla. Snakk om å gjøre andre bilmerker til skamme! ;D
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Amper

jeg synes det er rart du får ned kreftene i bakken med good year eagle.. mine ps2 sliter spesielt når det er kaldere en 10-12 grader og det er for såvidt greit... da er utvekslingen og effekten tunet til å max aks.. jeg er ikke opptatt av å spinne snarere motsatt, men det blir super sport dekk i neste runde med dek. Håper det bøter på problemet.. Antispinn slår jeg ikke av.    :)
P85D :o)

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

D.O

19" helårs hjula har vel mykere gummi enn 21" på lavere temp, i tillegg er profilen høyere og dekket blir mer fleksibelt(har nevnt dette med dragrace og fordel av høyere profil på dekk før, så går ikke inn i den diskusjonen på nytt)

Men var på besøk hos en med + utgaven i går og han fikk heller ikke hjulslipp. Fikk det i begynnelsen.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 03. juni 2014, klokken 15:30
Med alle transmisjoner Tesla har måttet bytte i det siste, hørte jeg via uoffisielle kanaler at siste SW oppdatering inneholder en mykere start, slik at man skal unngå den verste kraften fra stillestående og oppover.
Du mener selvfølgelig den beste kraften ;)

For øvrig synes jeg ikke så veldig mye om at det ser ut til å være SOP å fjerne ting som er ikke ble vellykket heller enn å fikse det, selv om det er midlertidig. Det viser seg å ta noe tid før man får det tilbake, jfr, 16/32A lading, low (ble vel ikke like lav som før) og hvis dette stemmer, aksen fra stillestående. Jeg har vel knapt prøvd den, men har man først betalt for P er det ikke bra hvis den blir kastrert.

D.O

Ser Dragtimes har flere videoer som er litt eldre og de har ikke hjulspinn med trc av. Så tror ikke det er endret noe på oppdatering.
Men de har også noen med hjulspinn, som er nyere
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Harlex

Prøv å gi litt på i sving.... Ut fra busstopp og slikt... Da slipper den nok. Jeg får minst en 10-meter.... Jeg fikk den til å slippe skikkelig under kraftig akselerasjon fra 50 km/t i en sving her om dagen... Uten traction og med 19" goodyear... Når det er sagt så hører det til sjeldenhetene at jeg driver med slikt.....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

janmb

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 03. juni 2014, klokken 13:02
Det er nok været tenker jeg. De høye temperaturene vi har for tiden gjør at dekkene sitter mye bedre enn når det er 5-10 pluss. Dette merkes spesielt godt på PS2-dekkene, de sitter mye bedre når de er varmet litt opp.

Det gjelder jo egentlig alle dekk i nokså stor grad. Det har dog fint lite med omgivelsestemperatur å gjøre. Dekkenes temperatur påvirkes ekstremt lite av det.

Omgivelsestemperaturen påvirker dog naturlig nok asfaltens temperatur mye. Spesielt med solskinn kan asfalten bli rimelig varm - noe som også kraftig forbedrer grep.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

erot

Skuffet. Jeg trodde denne tråden handlet om å sykle uten å komme av flekken i et dunkelt rom fyllt med svetteeim, teknomusikk og roping og skriking.

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

tho

"Testa" litt i dag. Har P85 med standard 19" dekkene. Ingen problem å spinne på tørr asfalt uten TC. Ser ut som det er lettere å spinne hvis en allerede har litt fart ca 5km/h.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

cra

Jeg trudde det gjaldt soverommet sin aktivitet (ikke aktivitet i soverommet) på en av de morgenene man definitivt ikke skal kjøre bil - elektrisk eller ikke!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA