Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elbilferie langs E6 i Norge

Startet av Spiffster, fredag 21. februar 2014, klokken 15:17

« forrige - neste »

Knotten

Sitat fra: Spiffster på fredag 14. februar 2014, klokken 11:52

Nei, jeg tar meg en tur til Rema og kjøper en potetgullpose til 20kr og får gratis hurtiglading....

Hvor er den Rema butikken som tilbyr hurtiglading?
Må man kjøpe potetgull?
Kan man kjøpe epler?? 8)
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

dissern

Sitat fra: Spiffster på fredag 14. februar 2014, klokken 11:52
Autobjørn har skjønt det og jeg tror også de vil ha flere trofaste kunder den dagen uavhengige verksteder vil tilby service på elbilene. Hvis Sande Auto har mulighet til å lade 6-7 biler på verkstedet i tillegg til 4(5?) biler utenfor(inkl 1 hurtiglader) så skjønner jeg enda mindre hvorfor ikke kundebilene lades. Reptil fikk sikkert ikke et supert førsteinntrykk når han startet opp sin nye bil med "halv tank" og det skjønner jeg. Skal nybilkjøperene ringe å spørre "Hei, jeg skal hente min nye Nissan Leaf idag. Gidder noen å lade den?"

Nei, jeg tar meg en tur til Rema og kjøper en potetgullpose til 20kr og får gratis hurtiglading....

Min erfaring er utelukkende med Sande Auto (Autocenteret) i Åsane. Såvidt jeg vet har hurtiglader vært ute av drift en stund og var fjernet når jeg var der sist i januar. "Skuret" rundt laderen var der fortsatt så kanskje den er midlertidig borte pga. rep. eller noe slikt.
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

svingen

skulle låne en leaf en helg får og prøve den,sa att den måtte være full ladet når jeg skulle hente den pga skulle på lang tur, (ringte og noen timer før på samme dag og spurte og fikk bekreftet det skulle dem ordne) kom ditt og så sier selgeren,ser ut som alle bilene er tomme men kan hurtiglade tar kun 20 min....sier att 80% holder ikke får meg da jeg skal kjøre lengre enn det,han såg litt rart på meg akuratt som folk ikke kjørt noe langt med elbil,leita litt videre og fant en som hadde ca 90% siden jeg var tidlig ute og skulle være hjemme et par timer spurte jeg om og få med en 16a lader da siden jeg skulle et stykke,fikk da beskjed om att det finnes kun 10a er ingen ting som heter 16a lader,fikk ladet  den på 10a og kom frem osv men dårlig holding.

Det her var på bertel og sten oslo,virker rett og slett som folk er sløve når det gjelder lading.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Electra

Sitat fra: bjorn_2390 på torsdag 13. februar 2014, klokken 12:09
Ser hva Knotten har skrevet om manglende dieselfylling, - jeg har samme erfaring  ;)

Nå: Jeg har også opplevd å komme til relativt slunkent batteri når jeg skal hente bilen.
Tror løsningen her er å si fra ved levering at det er ønskelig at bilen settes til lading når den er ferdig. Jeg vet ikke om vi kan forvente dette, kanskje? På et eller annet vis, skal jo bedriften ha igjen pengene sine.  På sikt kan det være det blir en fastpris på dette, på samme vis som det er på hurtigladestasjonene.

Tankesett:
Hvis jeg kommer til verkstedet med en bil som har en gåen parklyspære, skifter de vanligvis ikke den, uten at de får beskjed om det. Hvis jeg derimot gir beskjed, skiftes den, og faktura følger som regel med jobben.
Det vil alltids være verksteder som spanderer den pæra, og kanskje til og med gjør det uoppfordret. Slikt kalles service. Eller kanskje også ekstraservice.

Men forvente det uten videre, det tror jeg ikke vi kan.
Hører mange historier på generelt grunnlag når det gjelder norske verksteder. Men nå er det vel slik at det er de negative erfaringene som oftest blir omtalt. Nå er det uansett etter min mening mye norske verksteder kan lære av sine kollegaer i feks tyske verksteder. Der hører jeg historier om: mekanikerne heiser opp bilen din, tar deg med rundt påpeker ting, avtaler hva som skal og ikke skal gjøres. Bilen leveres ut til avtalt tid, det som har blitt gjort gåes gjennom og bilen leveres selvsagt ut vasket og skinnende! Har hjulene blitt tatt av trekker de hjulboltene med momentnøkkel når du ser på! Nå det er yrkesstolthet og proff holdning!

Leide selv motorsykkel i Tyskland i fjor sommer. I butikken (BMW München) finnes et spiseri og der er det et stort vindu inn til verkstedet. Rent og pent, og kundene kunne følge med på hva som ble gjort. Fasinerende.

olaover1

Auto 8-8, Eide kommune i møre og romsdal har alltid satt bilen min til lading etter rep/sjekk:) suveren service.
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

Gordon Retriever

Sitat fra: Electra på fredag 14. februar 2014, klokken 22:54Men nå er det vel slik at det er de negative erfaringene som oftest blir omtalt.

Enig, derfor er det oppløftende når noen tar seg tid til balansere bildet ved å dele sine positive opplevelser, slik som olaover1 har gjort over - selv om jeg er enig i at norske verksteder på generelt grunnlag kan ha noe å lære fra sine tyske kolleger.

Spiffster

Sitat fra: Knotten på fredag 14. februar 2014, klokken 13:25
Sitat fra: Spiffster på fredag 14. februar 2014, klokken 11:52

Nei, jeg tar meg en tur til Rema og kjøper en potetgullpose til 20kr og får gratis hurtiglading....

Hvor er den Rema butikken som tilbyr hurtiglading?
Må man kjøpe potetgull?
Kan man kjøpe epler?? 8)
Rema 1000 ved Krambua i Bergen har en 120A lader utenfor til gratis bruk. Jeg vil tro det går greit med epler også ;)

nordvik

Jeg spør alltid om de kan sette den på HL sånn at den er mer eller mindre full når jeg henter den. Sist runde innom Witro (Trondheim) trengte jeg ikke si ifra engang, da de allerede hadde notert det på papirene sine. Tror det kan ha noe med at de vet jeg kjører mye og har behov for fulladet bil mår den blir henta.
Men noe jeg reagerer på, er at om du leverer en skitten bil inn til service, da får du en like skitten bil tilbake! På drt her punktet synes jeg Prøven bil/ Peugeot er meget bra.  Der fikk iallfall jeg nyvasket bil hver gang bilen var inne på service (og det var ikke sjelden). Uten at de tok noe ekstra betalt for det.
Er det for at lakken er så jævla dårlig de ikke vil vaske den eller? Redd for å vaske den av? (Svart Leaf)
Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Knotten

Sitat fra: nordvik på lørdag 01. mars 2014, klokken 10:13
Men noe jeg reagerer på, er at om du leverer en skitten bil inn til service, da får du en like skitten bil tilbake! På drt her punktet synes jeg Prøven bil/ Peugeot er meget bra.  Der fikk iallfall jeg nyvasket bil hver gang bilen var inne på service (og det var ikke sjelden). Uten at de tok noe ekstra betalt for det.
Er det for at lakken er så jævla dårlig de ikke vil vaske den eller? Redd for å vaske den av? (Svart Leaf)

Ja, folk er så forskjellig. Må innrømme at jeg av og til leverer inn bilen uten at den er vasket og ryddet. Min far var alltid nøye med at bilen var 'strøken' når den ble levert inn til service, mekanikerne skulle ikke måtte jobbe med andres møkk.

Men forvente at bilverkstedet vasker bilen uoppfordret - hjelpe og trøste.. :-\

Er det bare jeg som er for beskjeden - som den Bergenser jeg er, tro?? ::)
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Kjell Leaf

Sitat fra: Knotten på mandag 03. mars 2014, klokken 12:31
Sitat fra: nordvik på lørdag 01. mars 2014, klokken 10:13
Men noe jeg reagerer på, er at om du leverer en skitten bil inn til service, da får du en like skitten bil tilbake! På drt her punktet synes jeg Prøven bil/ Peugeot er meget bra.  Der fikk iallfall jeg nyvasket bil hver gang bilen var inne på service (og det var ikke sjelden). Uten at de tok noe ekstra betalt for det.
Er det for at lakken er så jævla dårlig de ikke vil vaske den eller? Redd for å vaske den av? (Svart Leaf)

Ja, folk er så forskjellig. Må innrømme at jeg av og til leverer inn bilen uten at den er vasket og ryddet. Min far var alltid nøye med at bilen var 'strøken' når den ble levert inn til service, mekanikerne skulle ikke måtte jobbe med andres møkk.

Men forvente at bilverkstedet vasker bilen uoppfordret - hjelpe og trøste.. :-\

Er det bare jeg som er for beskjeden - som den Bergenser jeg er, tro?? ::)
Jeg har i 9 år hatt min BMW på service i Tyskland, der vasker de alltid bilen før de leverer den ut.
Nå har de endelig begynt med det samme på BMW i Haugesund også :-)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

nordvik

Sitat fra: Knotten på mandag 03. mars 2014, klokken 12:31
Sitat fra: nordvik på lørdag 01. mars 2014, klokken 10:13
Men noe jeg reagerer på, er at om du leverer en skitten bil inn til service, da får du en like skitten bil tilbake! På drt her punktet synes jeg Prøven bil/ Peugeot er meget bra.  Der fikk iallfall jeg nyvasket bil hver gang bilen var inne på service (og det var ikke sjelden). Uten at de tok noe ekstra betalt for det.
Er det for at lakken er så jævla dårlig de ikke vil vaske den eller? Redd for å vaske den av? (Svart Leaf)

Ja, folk er så forskjellig. Må innrømme at jeg av og til leverer inn bilen uten at den er vasket og ryddet. Min far var alltid nøye med at bilen var 'strøken' når den ble levert inn til service, mekanikerne skulle ikke måtte jobbe med andres møkk.

Men forvente at bilverkstedet vasker bilen uoppfordret - hjelpe og trøste.. :-\

Er det bare jeg som er for beskjeden - som den Bergenser jeg er, tro?? ::)
Ekstraservice kalles det. Noe som er over forventning gjør at kundene kommer tilbake.
Vet ikke hvor vanlig det er rundt om på forskjellige verksteder, men det må da være mye bedre å jobbe med en ren bil?
Noe jeg f.eks stiller meg litt undrende til er hvordan de på 1års kontroll kan sjekke lakk og rust når bilen er skitten? Bruker de røntgensyn?
Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

cra

Sitat fra: nordvik på mandag 03. mars 2014, klokken 13:12
Sitat fra: Knotten på mandag 03. mars 2014, klokken 12:31
Sitat fra: nordvik på lørdag 01. mars 2014, klokken 10:13
Men noe jeg reagerer på, er at om du leverer en skitten bil inn til service, da får du en like skitten bil tilbake! På drt her punktet synes jeg Prøven bil/ Peugeot er meget bra.  Der fikk iallfall jeg nyvasket bil hver gang bilen var inne på service (og det var ikke sjelden). Uten at de tok noe ekstra betalt for det.
Er det for at lakken er så jævla dårlig de ikke vil vaske den eller? Redd for å vaske den av? (Svart Leaf)

Ja, folk er så forskjellig. Må innrømme at jeg av og til leverer inn bilen uten at den er vasket og ryddet. Min far var alltid nøye med at bilen var 'strøken' når den ble levert inn til service, mekanikerne skulle ikke måtte jobbe med andres møkk.

Men forvente at bilverkstedet vasker bilen uoppfordret - hjelpe og trøste.. :-\

Er det bare jeg som er for beskjeden - som den Bergenser jeg er, tro?? ::)
Ekstraservice kalles det. Noe som er over forventning gjør at kundene kommer tilbake.
Vet ikke hvor vanlig det er rundt om på forskjellige verksteder, men det må da være mye bedre å jobbe med en ren bil?
Noe jeg f.eks stiller meg litt undrende til er hvordan de på 1års kontroll kan sjekke lakk og rust når bilen er skitten? Bruker de røntgensyn?

Jeg pleier å gjøre det "motsatt", altså at jeg i det minste rydder og gjør rent inne i bilen, og (hvis været tillater det) spyer av litt på utsida. Jeg forventer ikke at verkstedet tar seg av dette. På samme måte dusjer jeg før jeg skal undersøkes av lege, og forventer ikke at legen vasker meg.  ;) ;D (Joda, laborantene tørker opp evt. søl etter blodprøver o.l)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Kjell Leaf

Sitat fra: cra på mandag 03. mars 2014, klokken 13:37
Sitat fra: nordvik på mandag 03. mars 2014, klokken 13:12
Sitat fra: Knotten på mandag 03. mars 2014, klokken 12:31
Sitat fra: nordvik på lørdag 01. mars 2014, klokken 10:13
Men noe jeg reagerer på, er at om du leverer en skitten bil inn til service, da får du en like skitten bil tilbake! På drt her punktet synes jeg Prøven bil/ Peugeot er meget bra.  Der fikk iallfall jeg nyvasket bil hver gang bilen var inne på service (og det var ikke sjelden). Uten at de tok noe ekstra betalt for det.
Er det for at lakken er så jævla dårlig de ikke vil vaske den eller? Redd for å vaske den av? (Svart Leaf)

Ja, folk er så forskjellig. Må innrømme at jeg av og til leverer inn bilen uten at den er vasket og ryddet. Min far var alltid nøye med at bilen var 'strøken' når den ble levert inn til service, mekanikerne skulle ikke måtte jobbe med andres møkk.

Men forvente at bilverkstedet vasker bilen uoppfordret - hjelpe og trøste.. :-\

Er det bare jeg som er for beskjeden - som den Bergenser jeg er, tro?? ::)
Ekstraservice kalles det. Noe som er over forventning gjør at kundene kommer tilbake.
Vet ikke hvor vanlig det er rundt om på forskjellige verksteder, men det må da være mye bedre å jobbe med en ren bil?
Noe jeg f.eks stiller meg litt undrende til er hvordan de på 1års kontroll kan sjekke lakk og rust når bilen er skitten? Bruker de røntgensyn?

Jeg pleier å gjøre det "motsatt", altså at jeg i det minste rydder og gjør rent inne i bilen, og (hvis været tillater det) spyer av litt på utsida. Jeg forventer ikke at verkstedet tar seg av dette. På samme måte dusjer jeg før jeg skal undersøkes av lege, og forventer ikke at legen vasker meg.  ;) ;D (Joda, laborantene tørker opp evt. søl etter blodprøver o.l)
De vasker bilen etter at de er ferdige med servicen.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA