Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mulig Norstart seminar:

Startet av bosonic, mandag 27. oktober 2008, klokken 14:38

« forrige - neste »

bosonic

Jeg har et forslag om å slå sammen enkle og avanserte spørsmål nå etter at den avanserte delen av forumet er åpent "for alle"
Hva mener dere andre?
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Laban

Det er vel bra slik det er nå? Man må være innlogget for å se avanserte delen fortsatt, men ikke krav til antall innlegg (hvis jeg ikke tar helt feil da).

Da vil ikke de som bare surfer rundt få se alt det "skumle"  ;) som ligger i avansert delen og bli skremt fra å kjøpe elbil.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Lars C. Krogenæs

Avansert forum vil heller ikke bli oppfanget av google, og dermed blir ikke alt det "skumle" der bli oppdaget av folk som søker etter elbil på google...

Det er ingen grunn til at elbilhold skal være mer avansert enn det å ha en vanlig bil. Har man problemer med en vanlig bil, leverer man den på verksted, og de fikser.

Har man problemer med en elbil, leverer man den til et verksted som har greie på elbil, og så fikser de....

Det holder for de aller fleste, samtidig er det greit å få svar på enkle spørsmål rundt batteriene i "enkle delen av forumet".


Så kan de som vil ta steget litt lenger diskutere i "avansert delen", der man vil få dyptgående informasjon, akurat som de som "mekker selv" på vanlige biler ofte vil grave seg ned i materien rundt fossilteknologien.

Lars 
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

bosonic

Da vil jeg oppfordre alle til å holde seg til "Enkle tekniske spørsmål" og "Enkle batterispørsmål" (og svar)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

elektrolux

Sitat fra: bosonic på mandag 13. oktober 2008, klokken 12:51
Da vil jeg oppfordre alle til å holde seg til "Enkle tekniske spørsmål" og "Enkle batterispørsmål" (og svar)

Greit så lenge vi snakker om strøm og spenning, men syntes det er helt greit at f.eks ladekurver og indre motstand tolkes og behandles som avansert.

Ut fra om spørsmål blir lagt under avansert eller ikke, kan en også vurdere hvor mye en skal utdype svarene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Ved å slå sammen emnene blir det mindre jobb for moderator å rydde opp etter oss og flytte innlegg mellom enkle- og avanserte-gruppene. Det ser ikke ut til at vi klarer å følge retningslinjer for hva som hører hjemme hvor.

Med det samme jeg har ordet vil jeg oppfordre alle til å bruke korte, presise titler på nye emner. Unngå titler som "sjekk denna" og lignende.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

espen

SitatGreit så lenge vi snakker om strøm og spenning, men syntes det er helt greit at f.eks ladekurver og indre motstand tolkes og behandles som avansert.

Ut fra om spørsmål blir lagt under avansert eller ikke, kan en også vurdere hvor mye en skal utdype svarene.

Takk electrolux, dette er greie ledetråder for hvor ting bør legges. Mulig de kan utdypes med at innholdet på de "enkle" sidene bør passe for folk med ti tommeltotter og som ikke nødvendigvis er helt sikre på forskjellen mellom strøm og spenning heller..

Vårt hovedmål er å fremme elbilsaken, som også logisk nok innebærer en rekke delmål. Ett delmål er f.eks. å holde gamle elbiler igang så lenge som mulig, et annet er å øke interessen for og tilliten til elbiler, et tredje er å holde et forum som er ryddig og greit å finne frem i. Enkeltbrukere kan ha større eller mindre interesse av forskjellige av våre delmål, men hvis alle skal følge sine egne regler blir det som kjent (mer) kaos.

Derfor håper jeg vi alle kan prøve å bidra til å gjøre jobben lettere for nyutnevnte moderatorer som har tatt utfordringen om å prøve å gjøre forumet vårt litt mer oversiktlig og brukervennlig, bl.a. ved å respektere Emnet det skrives under.

ilmarw

Jeg er også for å beholde delingen vi har i dag, rett og slett fordi noen diskusjoner, tja, tar av... Som fører til at de uten doktorgrad i elektronikk ikke skjønner et kvidder.

ilmar
Polestar i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA