Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av PaalT, mandag 03. mars 2014, klokken 17:03

« forrige - neste »

PaalT

Tok med familien til Oslo i ettermiddag. Parkerte på elbil p.plassen ved tjuvholmen.  Jeg visste at Schukostøpselet til UMC adapteren er større en hva som er normalt, men det var umulig å få den koblet inn.  Det stod 4 andre TMS hvorav 3 stk ladet med salto portabel lader:
http://salto.no/produkter/ladekabel-justerbar-13-a-type-2-shuko/

En liten avstikker: Vi kjøpte TMS ikke pga alle godene.. Vi kjører i feil retning.. Vi kjøpte den pga. Økonomi, økologi og ikke minst design. Dette er vår nr 1 bil.. Har lyst å bestille en til. Har installert salto boks i garasjen som funger hver gang!! Dette er et lite hjertesukk med smil

Det jeg ønsker å si og spørre om er:
1) ønsker at UMC Schukostøpselet har en liten kabel sladd mellom adapter og støpsel. Da hadde det funket brillefint. Helt sikkert mange som har nevnt det samme.. Beklager!

2) erfaringer med Saltos portabel lader? Regner med at den funger bra.. 3 av 5 biler på tjuvholmen bruker Salto  :D hvor mye koster en slik en?

Regner med at frunken blir lesset opp, med UMC, salto portabel lader, blå og rød adapter(når jeg en gang får de), mode 3- type 2 (salto) og chademo adapter.. Wow.. Tror Salto kommer til å få et par gode år fremover..

Husk: kjøp mode 3 kabel (Salto) fra elbilforeningen.. Koster mindre en hos Tesla og du støtter foreningen som taler vår sak.  Hmm poenget ble borte i alt annet.. Ok. Hva slags erfaring har dere som bruker Salto portabel lader?

Beklager evt. skrive feil.. Ipaden er ikke alltid snill med meg
Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

nofuelno

#1
Sitat fra: PaalT på lørdag 22. februar 2014, klokken 01:05
Tok med familien til Oslo i ettermiddag. Parkerte på elbil p.plassen ved tjuvholmen.  Jeg visste at Schukostøpselet til UMC adapteren er større en hva som er normalt, men det var umulig å få den koblet inn.  Det stod 4 andre TMS hvorav 3 stk ladet med salto portabel lader:
http://salto.no/produkter/ladekabel-justerbar-13-a-type-2-shuko/

En liten avstikker: Vi kjøpte TMS ikke pga alle godene.. Vi kjører i feil retning.. Vi kjøpte den pga. Økonomi, økologi og ikke minst design. Dette er vår nr 1 bil.. Har lyst å bestille en til. Har installert salto boks i garasjen som funger hver gang!! Dette er et lite hjertesukk med smil

Det jeg ønsker å si og spørre om er:
1) ønsker at UMC Schukostøpselet har en liten kabel sladd mellom adapter og støpsel. Da hadde det funket brillefint. Helt sikkert mange som har nevnt det samme.. Beklager!
Den koster 199,- og kan bestilles her: http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/220v-grenuttak-for-tesla-umc#product

2) erfaringer med Saltos portabel lader? Regner med at den funger bra.. 3 av 5 biler på tjuvholmen bruker Salto  :D hvor mye koster en slik en?
Fungerer helt fint ! koster 6.990,- her: http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/mennekes-13a-mode-2-ladekabel#product

Regner med at frunken blir lesset opp, med UMC, salto portabel lader, blå og rød adapter(når jeg en gang får de), mode 3- type 2 (salto) og chademo adapter.. Wow.. Tror Salto kommer til å få et par gode år fremover..

Husk: kjøp mode 3 kabel (Salto) fra elbilforeningen.. Koster mindre en hos Tesla og du støtter foreningen som taler vår sak.  Hmm poenget ble borte i alt annet.. Ok. Hva slags erfaring har dere som bruker Salto portabel lader?
Elbilforeningen selger ikke disse lengre, men selges for samme pris her:
http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/type-2-kabel-32a-4m#product
eller i 6m lengde her : http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/mode-3-type-2-ladekabel-32a-6m#product


Beklager evt. skrive feil.. Ipaden er ikke alltid snill med meg
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Anew

Sitat fra: PaalT på lørdag 22. februar 2014, klokken 01:05
1) ønsker at UMC Schukostøpselet har en liten kabel sladd mellom adapter og støpsel. Da hadde det funket brillefint. Helt sikkert mange som har nevnt det samme.. Beklager!
Da jeg hentet bilen min på onsdag, fikk jeg beskjed fra DES om at jeg kunne ta kontakt med Sønnico for å få en "godkjent" skjøtekabel. Jeg spurte ikke noe videre om det siden gatelading ikke er aktuelt for min del, men det finnes altså en "offisiell" skjøt.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

PaalT

Aner, Nofuel
Takker for svar.  Skal sjekke med Sunnico og nofuel angående adapter.

Er UMC like tett som MENNEKES portabel lader (IP65)?
Er UMC kompatibel med IT/TN nett etter oppdatering?

Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

jkirkebo

Sitat fra: PaalT på lørdag 22. februar 2014, klokken 01:05
Tok med familien til Oslo i ettermiddag. Parkerte på elbil p.plassen ved tjuvholmen.  Jeg visste at Schukostøpselet til UMC adapteren er større en hva som er normalt, men det var umulig å få den koblet inn.  Det stod 4 andre TMS hvorav 3 stk ladet med salto portabel lader:
http://salto.no/produkter/ladekabel-justerbar-13-a-type-2-shuko/

1) ønsker at UMC Schukostøpselet har en liten kabel sladd mellom adapter og støpsel. Da hadde det funket brillefint. Helt sikkert mange som har nevnt det samme.. Beklager!

En mulighet er å bruke denne, da får du også 16A lading:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11900.0.html

Finnes også med blått stikk om man ikke har mottatt rødt adapter. Har man ikke fått blått heller blir det verre ;)

Jens Kr. Kirkebø
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA