Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil på P2 akkuratt nå mandag morgen...

Startet av Aspiranten, mandag 21. mai 2012, klokken 14:33

« forrige - neste »

Brødbilsjåfør

Hvordan er det å kjøre opp trollstigen me Leaf? Med tanke på lademuligheter i området. Vi skal Trondheim-Ålesund nå å vurdere muligheten for å stikke bortom.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

svingen

Gammel tråd det her,men er det noen som har kjært oslo->geiranger? vurdere og gjøre det med familien til sommeren,men lurer veldig på hjemm igjen opp "bakken" og til sjåk,er ikke akuratt mye strøm mellom her vel? med en liten ION kan det blir tynt
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Mippen

#32
Hvis du bruker 1881 sin side kan du lage kjørerute og sjekke hvor det er lading på veien. Å kjøre fra Geiranger til Skjåk i et jafs ser for heftig ut i følge den andre ruteplanleggeren som tar for seg stigning osv. De to er gode verktøy for langturen. Lykke til =)
Fremtiden er elektrisk.

gaja

Hva med å kjøre E39, og ta ferga hellesylt-Geiranger?
Reiseskildringer fra sommerferier med to unger i blå elbil. 2014: leaf rundt hele Sør-Norge. 2015: bobilen eNV200 på Island og Færøyene. travelelectric.blogspot.com (engelsk)

Gordon Retriever

gaja: Oslo-Geiranger via E39 blir veldig langt...

mippen: rutevalget ditt er en omvei som ikke tar hensyn til at det er sommeråpen vei mellom Grotli og Geiranger. ;)

svingen: Du kan forhøre deg hos hotellet på Grotli om mulighetene for å kjøpe strøm. På returen fra Geiranger kan Djupvasshytta være et ennå bedre alternativ.
Distansen Skjåk - Geiranger er ikke så veldig lang, så en time på 16A burde gjøre underverker.


Grotli

Djupvasshytta

Gordon Retriever

Lederen for Stiftinga Geirangerfjorden Verdsarv, Katrin Blomvik er Buddy-fører og tar gjennom prosjektet Grøn Fjord 2020 sikte på å fremme sporløs ferdsel. Som ledd i dette har det  blitt anskaffet en flåte el-skutere, og i juni arrangerer Grøn Fjord 2020 seminar om el-buss i Geiranger.



Blomvik kan være rett person å spørre om utfordringene ved å kjøre elbil fra fjæresteinene og opp på fjellet, og om mulighetene for lading underveis, f.eks. på Djupvasshytta.
Kontaktdetaljer her.

svingen

Takk får svar,sendt mail nå så får vi se :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

svingen

Fikk fra fra Blomvik og Djupvasshytta  var det nok disel agregat så ikke noe særlig og lade her,dem jobber med og få solcelle her.
ble anbefalt og kontakte  Grotli Høyfjellshotell.
Her fikk jeg svar att det var ikke noe problem,dem hadde flere plasser som jeg kunne få ladet det var flere som hadde ladet elbil der alt.
Dem var usikker på betaling men det skulle dem finne ut av til jeg kom.
Svarte dem og anbefalte og registere det på ladestasjoner.no slik att andre og kan finne frem til det her.
Men da er det hverfall mulig og lade fra stikk kontakt her :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA