Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Visning av ladestyrke

Startet av koel, lørdag 03. desember 2016, klokken 10:54

« forrige - neste »

koel

Hei

Android-appen vil ikke lenger koble seg til bilen når den har stått stille en liten stund (både med 3G og WiFi). Dette ser ut til å ha skjedd etter at det ble gjort en reset av GSM-modemet på service, men jeg aner selvsagt ikke om dette har noen sammenheng - og før oppgradering til v8.0. Appen fungerer først etter å ha låst opp bilen. Reboot med scrollhjulene retter ikke feilen.

Er det noen som har noen idé hva som kan være årsaken, og forslag til hva jeg kan gjøre for å fikse dette?

Mvh
Oddvar
Grå 2013 Leaf Acenta
Grå 2017 Model X 100D
Drøbak

Tuxedo

#1
Har du sjekket at "Always connected" er slått på?  Den kan ha blitt slått av i forbindelse med reset av modemet.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Tyldums

Min Andoid app er slik at dersom jeg har startet den en gang og så går ut og eks går inn på Instagram eller andre apper så må jeg lukke Tesla appen før jeg får tilgang til bilen igjen. Har du prøv dette?

Anders Heibø

Jeg opplever at den står og jobber på den røde skjermen i uendelig tid hvis jeg åpner appen når koblet til WiFi hjemme. Må skru av WiFi, åpne appen, og så skru på WiFi igjen.

Før måtte jeg trykke tilbake for å lukke appen for at den fortsatt skulle virke neste gang jeg åpnet appen, men nå i senere tid må jeg trykke midtknappen (sirkel) for å ha programmet i bakgrunnen. Da funker det med WiFi...
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

JorgenM

Opplever aldri at den står på den røde skjermen.

Kanskje 2 av 10 ganger får jeg ikke kontakt med bilen, står at den må vekkes. Regner med dette er problem på server hos Tesla.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

koel

Takk for svar. Jeg har ikke hatt "always connected" aktivert da oppkobling stort sett har fungert helt fint tidligere uten dette, men det ser ut som om at det er "løsningen" for problemet mitt nå. Etter å ha aktivert dette har jeg ikke lenger noen problemer med å koble til bilen.

Angående det opprinnelige problemet, så kom jeg forbi den røde skjermen, men fikk til slutt feilmelding om at det ikke var mulig å koble til bilen. Jeg prøvde også å restarte appen uten at det  hadde noen effekt.
Grå 2013 Leaf Acenta
Grå 2017 Model X 100D
Drøbak

DagfinnN

Har akkurat kjøpt med Nexus 6p fordi tesla app ikke fungerer på windows mobil. Har lastet ned appen, den logger inn og viser navnet på bilen, men så skjer det ikke mer. Står bare å spinner med sort bakgrunn og en lys T på skjermen.
Logger fint inn på visible Tesla. Føles litt surt nå etter å la flere tusen på borden for en adroid telefon.
Noen tips?
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

JorgenM

Jeg har også hatt store problemer med å få koblet til de siste 2-3 dagene. Har ikke alltid klart å forvarme bilen og det er litt kjedelig.

Finner ingen mulighet for å styre dette via web heller slik jeg har på i3.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

DagfinnN

X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

boppus

Sitat fra: DagfinnN på lørdag 29. oktober 2016, klokken 17:24
Har akkurat kjøpt med Nexus 6p fordi tesla app ikke fungerer på windows mobil. Har lastet ned appen, den logger inn og viser navnet på bilen, men så skjer det ikke mer. Står bare å spinner med sort bakgrunn og en lys T på skjermen.
Logger fint inn på visible Tesla. Føles litt surt nå etter å la flere tusen på borden for en adroid telefon.
Noen tips?

Stødig tilgang, når min 6P er på enten wifi eller 3/4G.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Spinner

Sitat fra: JorgenM på lørdag 29. oktober 2016, klokken 18:20
Jeg har også hatt store problemer med å få koblet til de siste 2-3 dagene.
Samme her, fikses sikkert i løpet av et par Tesla uker!

ChrML

Samme her. Må avslutte appen helt noen ganger. Da fungerer det stort sett neste gang.

Spesielt at appen fortsatt er BETA når de første Teslaene allerede har blitt 4 år gamle.

JorgenM

Idag har den fungert fint og jeg har fått koblet opp på bare noen få sekunder hver gang. Slik for andre også?
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

DagfinnN

Fungerte fint for meg i går kveld også etter ca kl 17.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA