Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading på hotell i Malmø

Startet av Høgis, søndag 27. juli 2014, klokken 05:47

« forrige - neste »

Høgis

Jeg kunne tenke meg ekstra UMC (Tesla mod. S std. ladekabel), spurte på Skøyen om og få kjøpt en, men fikk til svar at de ikke solgte de. Prioriterer sikkert kunder som har problemer med sine. Er det noen som har en ekstra å selge?
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Muffinman

De er nok klar over at eksisterende UMC ikke har kvaliteten de ønsker, og ønsker nok av den grunn å begrense antallet de kjører ut på markedet. Det skal visstnok komme en ny og forbedret utgave om en tid, og da blir det færre UMC``er å bytte ut.

Regner med at det blir uproblematisk å kjøpe en ekstra kabel når den nye er kommet i produksjon. Noe annet vil bare være for dumt. Men støa nå er nok at det er mange som ønsker seg ekstra UMC, og dermed er det vel neppe noen som har å selge.

Høgis

Tenkte det var verd et forsøk :) Ordet "snart" i Teslaverden er ikke akkurat det jeg forbinder med snart, men har lært meg til å leve med at det i beste fall er 3 mnd.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Havebigfun

Jeg kjøpte en Mennekeskabel- riktignok maks 13A men 100% skuddsikker og kan tom. brukes i regn.

nofuelno

Sitat fra: Havebigfun på mandag 07. juli 2014, klokken 21:01
Jeg kjøpte en Mennekeskabel- riktignok maks 13A men 100% skuddsikker og kan tom. brukes i regn.
Høres ut som et smart valg for norske forhold  ;)
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

rene

Mennekeskabel kan ikke sammenlignes med Tesla UMC. Denne tåler som nevnt kun 13A en-fase, selv om den fungerer uansett faen.
Tesla sin UMC kan som kjent lade på 3-fase 16A (11 kW) med rødt adapter, samt på 32A 1-fase med blått adapter. Dette er ganske unike egenskaper i forhold til en som utelukkende kan lade på 13A en-fase via schuko.

Batteritralla

#6
Sitat fra: rene på tirsdag 08. juli 2014, klokken 01:12
Mennekeskabel kan ikke sammenlignes med Tesla UMC. Denne tåler som nevnt kun 13A en-fase, selv om den fungerer uansett faen.
Tesla sin UMC kan som kjent lade på 3-fase 16A (11 kW) med rødt adapter, samt på 32A 1-fase med blått adapter. Dette er ganske unike egenskaper i forhold til en som utelukkende kan lade på 13A en-fase via schuko.

Enig i at UMC er kjempegreier, og har meget god fungsjonalitet - når den virker.

Det er ikke rett at Mennekes kun kan lade 13A på Schuko.

Jeg har en justebar 16A mennekes lader med CEE plugg.

Denne lader 13 A på min enkel lader Model S, og 16A på dobbel lader Model S.

Den lader også 16A på Bmw I3.

Det stemmer at Mennekes fungere uansett faen.

Hvis du liker å "lure på om bilenlader/har sluttet å lade/stå opp midt på natten for å ta ut pluggen av bilen/få mye rare feilmeldinger om altmulig rart/booste 12V batteri" osv. Da er Umc produktet for deg.

Om du liker å plugge inn kabelen - og klarer deg med 13/16A lading, ikke tenke på det, og alltid komme til en bil som har ladet - da velger du Mennekes.

;)

(Ja jeg vet at siste SW sannsynligvis har løst mesteparten av UMC problematikk).

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA