Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: BMW Apps 6NR

Startet av olaover1, torsdag 20. februar 2014, klokken 09:41

« forrige - neste »

olaover1

Har noen her kjørt distansen Orkanger til Fillan på Hitra med Leafen? vurderer en tur men er pittelitt bekymra for om dette går problemfritt pga distansen og mange stigninger.
Tenkte å hurtiglade på Orkanger til 80% og lurer på om dette holder helt frem. Hjelp........
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

Strømbil

http://www.jurassictest.ch/GR/
Her kan du teste litt selv. Ville definitivt ha ladet til mer enn 80% på Orkanger. 90++ bør du nok ha.
Hvor mange skal du ha med deg, og hvor mye bagasje? Tror du må kle deg godt og ikke bruke AC noe særlig.
Svart Nissan Leaf 2013.

olaover1

Den linken var fin. I henhold til den så skal dette gå ganke greit. Noen som har sjekka hvor mye dette stemmer med virkeligheten på andre strekninger?
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

Knotten

Sitat fra: Strømbil på onsdag 12. februar 2014, klokken 09:28
http://www.jurassictest.ch/GR/
Her kan du teste litt selv. Ville definitivt ha ladet til mer enn 80% på Orkanger. 90++ bør du nok ha.
Hvor mange skal du ha med deg, og hvor mye bagasje? Tror du må kle deg godt og ikke bruke AC noe særlig.

Denne var meget pessimistisk, testet den i forhold til lengre turer jeg har tatt flere ganger.
Gjør jeg noe feil, tro?
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Lena82

Sitat fra: olaover1 på onsdag 12. februar 2014, klokken 10:03
Den linken var fin. I henhold til den så skal dette gå ganke greit. Noen som har sjekka hvor mye dette stemmer med virkeligheten på andre strekninger?

Hm, dette lurer jeg og på. Kan man stole ordentlig på denne linken?
Nissan Leaf Acenta 2014
Bergen

Strømbil

Denne tar hensyn til høydeforskjell og distanse.
Din kjørestil er nok det som vil være den avgjørende faktoren her. Skal dette gå, må du nok forberede deg på å kjøre noe under fartsgrensen. Kjøre optimal regen ned hitratunellen og kjøre meget rolig oppover.
Ingen som vet noe sikkert før det er prøvd.
Svart Nissan Leaf 2013.

Thomas Parsli

Min erfaring er at GreenRace stemmer bra, så lenge man kjører økonomisk.
Jeg har kjørt til "Low Battery Warning", "Turtle" og tomt batteri (helt tomt) uten at jeg har fått bedre rekkevidde enn GR estimerte.

GR vet ikke hvor varme batterier du har eller om veien er bar, så forvent kortere rekkevide på vinterføre.
17,4% rest på batterien på tørr asfalt og 20 varmegrader kan bety at du ikke rekker frem i minusgrader og snø/slaps på veien. Mens -20 og tørr veibane kanskje går greit...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA