Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Navigasjon og oppdatering av kart?

Startet av 02jan, torsdag 21. august 2014, klokken 14:17

« forrige - neste »

02jan

Har tenkt at i3 har noe svakere resultat på bremselengde en " normalbilen" , da den ruller på ekstra smale dekk og at de skal ha lav rullemotstand.

Men her er resultatet fra en uavhengig test :

www.motor-talk.de/bilder/neues-testverfahren-bei-amus-g65334177/amus-test-1-i207333397.html

I3 stopper på rundt 35 meter , noe som er meget bra og midt på treet blant moderne biler. Type supersporstbiler stopper på 33 tallet. De beste personbilene stopper på 34 tallet.

Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

pberg

I3 har en lang og smal kontaktflate mot veien, men arealet på den er tilsvarende en hvilken som helst annen bil med samme vekt og dekktrykk.  En slik lang og smal kontaktflate burde føre til bedre grep på langs enn på tvers, noe som jo ser ut til å stemme.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA