Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LadeNå!-appen, stenger seg etter få sekunder-ios

Startet av Hyperstress, mandag 11. august 2014, klokken 10:15

« forrige - neste »

Hyperstress

Når jeg tar med meg Garminenheten så går den tom for batteri etter noen minutter, selv om den indikerer at den har ladet i bilen. Noen andre som opplever samme problem?
(Dette skjedde for øvrig i januar, en mnd etter jeg fikk bilen, men har vært for lat til å investigere noe før nå  ;D )
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Elmo

Det har vært rapportert av andre også (feks her), men jeg kan ikke huske  å ha lest noen løsning på det. Du kan jo sende rojohan en PM ?
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Haakon-

Jeg har nesten samme problemet i min bil, men her kan det virke som batteriet ikke virker i det hele tatt. Enheten varsler at det er tomt for batteri og skrur seg av umiddelbart etter at tenningen er skrudd av. Ved oppstart må enheten skrus på manuelt.
VW e-up! - med takboks

Hyperstress

Jeg fikk ny enhet.

Men jeg er nysgjerrig på hvor lang batteritid dere har når den er frakoblet? Selv om den nye enheten har stått koblet i bilen i lang tid så viser den bare halvt batteri når jeg kobler den fra. Men nå ser det ut som at den har over en time batteritid i allefall.
Er det slik at den bare lades når tenningen er i? Da kan det jo tenkes at den tapper mer batteri enn den får tid til å lade, dersom en bare har småkjøring i hverdagen. Kanskje jeg skal prøve å la tenningen stå på en lengre periode og se om den lader seg helt opp..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

TB

Garminenheten inneheld eit oppladbart litium-ion-batteri. I følge Garmin support:

https://volkswagen.garmin.com/volkswagen/site/support
SitatNavigasjonsenheten har et litium-ion-batteri. Av sikkerhetsgrunner kan disse batteriene bare lades ved temperaturer mellom 0 °C og 45 °C. Navigasjonsenheten overvåker derfor temperaturen kontinuerlig. Om vinteren, hvis temperaturen er under 0 °C, kan det ta litt tid før navigasjonsenheten er blitt varm nok. Om sommeren kan navigasjonsenheten varmes raskt opp hvis sola skinner gjennom frontruta på den svarte baksiden. Hvis batteriet ikke lades under slike forhold, dreier det seg ikke om en feil.

Så lenge enheten er koblet til ekstern tilførsel, spiller batteriladingen ingen rolle.

Du kan ta med navigasjonsenheten inn og lade den opp via datamaskinen med en mini-USB-kabel eller med et standard ladeapparat. Vær oppmerksom på at navigasjonsenheten bare lades når den er slått av eller står på standby, fordi ladestrømmen fra standard batteriladere bare holder til å drive enheten, ikke til å lade den opp i tillegg. Fra Garmin kan du kjøpe en ekstra reiselader som kan brukes til lading også mens enheten er i bruk.

Dvs - forsøk og slå navigasjonsenheten av, og la bilen stå på - om den ikkje er lada opp etter 1-2 timar er batteriet defekt. I slik små elektronikk er det neppe kvalitets litium-ion-batteri som er montert - dvs. det kan vere produksjonsfeil.

Seinare, når garanti er ute er sikkert mulig og kjøpe nytt batteri, veit det leveres til t.d. ordinære Garmin og TomTom GPS. Diverre ikkje alltid heilt enkelt å opne opp GPS.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Hyperstress

Lot tenningen stå på et par timer nå, og den ble fulladet. :)
Om det fungerer slik at den ikke lades mens en kjører heller (med mindre en skrur den av/stby), så er det jo veldig spesielt. Da skulle en tro at det kommer mye klager på enheter som tilsynelatende ikke lader etter hvert.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

... Og en natt etter at den var fulladet så var batteriet tomt i dag tidlig. Da har garminenheten stått tilkoblet i bilen som vanlig.
Hvis det er slik det skal fungere så  må det da være veldig mange som går tom for batteri, og da vil batteriene bli ødelagt etter hvert. :(
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

jonnis

Min tøyset seg mye. Tok den med til Syden for å ha i leiebilen..  Varte i 10-15 minutter før batteriet ga seg.
Når vi kom hjem så vil den ikke lade og slo seg av med en gang tenningen ble slått av.  Men etter en systemoppdatering via pc så fungerer den bedre. Oppdateringen slettet alt innhold/instillinger på garminboksen da..
Så her om dagen  leste den og en sms for meg! Har ikke prøvd utenfor bil etter  det.
Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA