Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Spetalens løgner

Startet av Stigskog, mandag 10. februar 2014, klokken 19:38

« forrige - neste »

Stigskog

LEAF 2012: Hva er det som sitter til venstre for ladekontakten under ladeluken på LEAF'n

BE

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

pottle

Noen modeller er naturligvis litt forskjellig og vi blir nok litt forvirret når du spør om noe som burde stå i brukermanualen. Jeg blir iallefall usikker.

Kan du ta et bilde av en åpen ladeluke så vi kan ser hva du snakker om?
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

BE

Med mindre det er et fuglereir det er snakk om, så er det nok porten for hurtigladeren  ;D
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

johncl

Jeg syntes ladeluken til Leaf virker veldig "åpen" på den måten at det vil renne masse vann ned i den hvis det regner ute. Men jeg antar dette er helt trygt for ellers hadde de vel prøvd å skjule kontaktene litt inni den i det minste?
Perlehvit Leaf 2014

pottle

Ladeluken er åpen. Du vil garantert stifte bekjentskap med både løv, snø, vann, is og andre løse fugler i de neste årene. Det går som regel bra; +100k Leaf på vegen beviser det.
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

Thomas Parsli

Det går bra så lenge du bruker tid på å fjerne all snøen som har samlet seg der.
Og når været slår om må du hakke is for å få lukket dekslet.

En gang trodde jeg også det hadde frosset helt fast, men etter å ha "kakket" langs kanten lot det seg heldigvis åpne. Smart design, det snør åpenbart ikke i den delen av Japan Nissan driver produktutvikling...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Lynet

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 04. februar 2014, klokken 16:12
Smart design, det snør åpenbart ikke i den delen av Japan Nissan driver produktutvikling...

Thomas

Det snør nok i Japan, men bilen ble utviklet for California.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Henning76

Sitat fra: johncl på mandag 03. februar 2014, klokken 12:22
Jeg syntes ladeluken til Leaf virker veldig "åpen" på den måten at det vil renne masse vann ned i den hvis det regner ute. Men jeg antar dette er helt trygt for ellers hadde de vel prøvd å skjule kontaktene litt inni den i det minste?

Har hatt bilen stående ute i hele vinter med pluggen i stort sett alltid når den er "hjemme". Det har ikke gitt noen problemer.

Om du dog skulle følge behovet, selger Nissan en plastramme til noen få tusenlapper (URK!) for å dekke over og låse dette området.

http://www.nissan.no/content/NO/no/vehicle/electric-vehicles/leaf/prices-and-equipment/accessories/jcr:content/main_par/accessoriescomp_3.ajax?index=5
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA