Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Generelle strøm og ladespørsmål.

Startet av olesb, tirsdag 11. februar 2014, klokken 09:01

« forrige - neste »

Jærbuen

Leaf'en sitt system fungerer utmerket, brukte nesten ikke parkprems.
Forventer ikke en forverring ved å spytte inn over det dobbelte i en Tesla  :o
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Kjell Leaf

Sitat fra: eledille på tirsdag 04. februar 2014, klokken 10:27
Leaf har vel i så fall girlås. Det var mer trøbbel med girlåsen enn håndbrekket på Thinken, men kanskje det er bedre på Leaf. Uansett så var det jeg mente at et eller annet må holde bilen igjen.

Tesla har et ekstra sett calipere som gjør dette, og de henger litt. Men jeg har hittil ikke opplevd at de ikke lar seg løsne med et lite (ehum - ganske høyt) knepp.
Du mener girlås som i vanlig automat ? Jeg har kjørt automat i 30 år og aldri hatt noe tull med noen girlås.
På vanlig automat er det en fjørbelastet splint som er skrå i enden, dersom belastningen blir for stor, f.eks setter bilen i park før den er stoppet vil den klikke over tennene. Fungerer veldig bra.
Om Leaf har lås på motoren eller giret vet jeg ikke.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA