Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tur/Retur Bergen-Stavanger på en dag - Tips?

Startet av Elisabeth, tirsdag 21. januar 2014, klokken 21:19

« forrige - neste »

Leaftekna2018

Bruker konsekvens B og Eco til jobb.
Jeg trenger vesentlig mindre lading på jobb da,enn når jeg kjørte samme strekning i D modus.
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19

eivisa

Sitat fra: Kjell Leaf på fredag 07. februar 2014, klokken 13:18
Sitat fra: Bekkenes på fredag 07. februar 2014, klokken 12:23
Kjører langt fra økomisk og har 16,4o kWh/100km, imponert over personen noen steg over nede på 13 tallet  :o
Tja, jeg er ikke lmponert hvis den økonomiske kjøringen går ut på å være til hinder for andre i trafikken. Sinker i trafikken er det nok av.

Kan bare si at jeg er ingen sinke. 8) Jeg bruker stort sett forvarming av bilen + ratt og setevarme.
Når en kjører i D , så triller bilen ganske bra samtidig som det er litt generering av strøm.
Retter blikket langt fram, slik at gassen kan slippes i god tid før stopp eller andre ting.
Da blir det faktisk generert endel strøm, samtidig som kjøringen blir jevn og myk.
Kjører med dekktrykk på 2,4, og piggfrie hakka. ;)
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Kjell Leaf

Sitat fra: eivisa på fredag 07. februar 2014, klokken 22:31
Sitat fra: Kjell Leaf på fredag 07. februar 2014, klokken 13:18
Sitat fra: Bekkenes på fredag 07. februar 2014, klokken 12:23
Kjører langt fra økomisk og har 16,4o kWh/100km, imponert over personen noen steg over nede på 13 tallet  :o
Tja, jeg er ikke lmponert hvis den økonomiske kjøringen går ut på å være til hinder for andre i trafikken. Sinker i trafikken er det nok av.

Kan bare si at jeg er ingen sinke. 8) Jeg bruker stort sett forvarming av bilen + ratt og setevarme.
Når en kjører i D , så triller bilen ganske bra samtidig som det er litt generering av strøm.
Retter blikket langt fram, slik at gassen kan slippes i god tid før stopp eller andre ting.
Da blir det faktisk generert endel strøm, samtidig som kjøringen blir jevn og myk.
Kjører med dekktrykk på 2,4, og piggfrie hakka. ;)
Hvordan er vei og trafikk der du kjører og i hvilken hastighet ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

eivisa

Blanding av 50-60-70 og 80 sone. Lite trafikk. Snitthastighet på 56km/t.
Total stigning tur/retur når jeg har jobbkjøring er ca.500m.  ;)
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

eledille

#34
Noen knep er som følger:

Litt høyt dekktrykk
Følg med på hva som skjer langt frem for å kunne regenerere svakt og lenge eller bare trille.
La farten følge terrenget til en viss grad - la farten dabbe litt mot bakketoppene og ta igjen nedover på andre siden
Mest mulig jevnt og lavt pådrag med både regen og aks gir best rekkevidde.

Eks: Hvis du ser at lyskrysset blir rødt et godt stykke frem, så er den vanligste responsen fra en fossilbilist å fortsette i samme fart, og så bremse krapt ned ved stopplinja. Hvis du i stedet regenererer farten litt ned tidlig, så kan du trille frem mot krysset og så skifter det til grønt igjen rett før du kommer frem så du slipper å stoppe. Morsomt å være laaangt foran de andre over krysset fordi man så fremover og beregnet rett så man passerer dem med 40 km/t mens de driver og clutcher i førstegiret :)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA