Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 6 Nye SC i Norge 2014

Startet av atta, mandag 10. februar 2014, klokken 13:56

« forrige - neste »

Cobos

Sitat fra: Orcuz på mandag 03. februar 2014, klokken 03:43
Litt OT kanskje, men bilen stiller seg aldri etter at du har gått ut?
Hvis jeg f.eks setter på very high for å parkere over noe, så synker ikke bilen etter at jeg gått ut og ødelegger seg selv?
Det gjør den ikke og det er genialt nå på vinterføre. Setter bilen i Very High og så kjører opp i snøfonna. Der står den fint til jeg kommer tilbake og elegant drar meg ut, fortsatt i Very High. Bilen ser kanskje litt rar ut slik på stylter, men det ser mye mindre rart ut en å kave rundt i snøen nå på vinteren :)

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Orcuz

Nice! Akkurat det jeg tenkte bruke den til også ;)

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


erot

#17
Ift understellet så er en fremtidig sportknapp via FW kun mulig om luftfjæringen rent fysisk har elektronisk justerbar stivhet, noe jeg tviler på, så vi må nok leve med den som den er. Til alt hell er plussfjæringen et godt kompromiss mellom sport/komfort, selv om justering a-la BMW hadde vært å foretrekke.

Kagex

Stemmer heller for teenager eller utlånsmode

Sent from my GT-I9505 using Xparent Cyan Tapatalk 2
P29687

Batteritralla

Sitat fra: Cobos på mandag 03. februar 2014, klokken 07:20
Sitat fra: Orcuz på mandag 03. februar 2014, klokken 03:43
Litt OT kanskje, men bilen stiller seg aldri etter at du har gått ut?
Hvis jeg f.eks setter på very high for å parkere over noe, så synker ikke bilen etter at jeg gått ut og ødelegger seg selv?
Det gjør den ikke og det er genialt nå på vinterføre. Setter bilen i Very High og så kjører opp i snøfonna. Der står den fint til jeg kommer tilbake og elegant drar meg ut, fortsatt i Very High. Bilen ser kanskje litt rar ut slik på stylter, men det ser mye mindre rart ut en å kave rundt i snøen nå på vinteren :)

Cobos

Jeg ville kjørt inn i snøfonna i very low, for deretter å sette bilen i High.

Noen flere med erfaring med fastkjøring i snøfonner?
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Leaf_2014

#20

Sitat fra: ebbrey på søndag 02. februar 2014, klokken 23:18
Slik jeg forsto det på Elon kommer Autobahnpakka (med oppstramming av fjæring etc) ut til alle, muligens i v 6, så da blir vel alle fornøyde :D

Trodde ikke dette var mulig på S da den ikke har magnetiskduppedittarier i demperne slik som BMW/Mærsj/Pårsj bruker. Dvs ikke softwareupgrade?

Morosam liste for interesserte finnes her: http://en.wikipedia.org/wiki/Active_suspension

Some production vehicles with active and semiactive suspension[edit]
1987 Mitsubishi Galant "Dynamic ECS", world's first production semi-active electronically controlled suspension system[10][11][12][13][14]
1989 Citroën XM (Hydractive, semi-active)
1987 BMW M3 "BOGE adjustable damping" system
1989 Toyota Crown (Toyota Electronically Modulated Suspension)
1990 Infiniti Q45 "Full-Active Suspension (FAS)", world's first production active suspension system, although it did still have conventional coil springs
1990 Toyota Supra (Toyota Electronically Modulated Suspension)
1991 Mitsubishi GTO "Electronically Controlled Suspension"
1991 Toyota Soarer Z30 series (Toyota Electronically Modulated Suspension)
....
Leaf 2014


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA