Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: BMW i remote app

Startet av Mippen, onsdag 03. september 2014, klokken 13:20

« forrige - neste »

Mippen

I sommer var jeg på ferie med leafen min. I den forbindelse ble det naturlig nok noen ladestopp. Spørsmålet er hva folk tar seg til mens bilen lader? Er det noen gøye historier?  Selv pleier jeg å gjøre alt fra å lese avisen, spise og gjerne kikke litt i butikker. Eventuelt sjekke ut stedet jeg er på hvis det er et fint sted. Kjøpte meg også et lite rc-helikopter i sommer, men det virket dessverre ikke ute. Var litt gøy lel
Fremtiden er elektrisk.

Kent

Sitat fra: Mippen på tirsdag 19. august 2014, klokken 20:11
Kjøpte meg også et lite rc-helikopter i sommer, men det virket dessverre ikke ute. Var litt gøy lel
Flyr du rc-heli inne i bilen da? :D
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

emil


Mippen

Sitat fra: Kent på tirsdag 19. august 2014, klokken 20:21
Sitat fra: Mippen på tirsdag 19. august 2014, klokken 20:11
Kjøpte meg også et lite rc-helikopter i sommer, men det virket dessverre ikke ute. Var litt gøy lel
Flyr du rc-heli inne i bilen da? :D


Hehe, så ustø som jeg var med det helikopteret så tror ikke jeg bilen min hadde hatt godt av det. :P Den har ir-kontroll og den blir forstyrret av lys utendørs. Forsøkte i skyggen og i mørket, selv det var krevende. På hotellrommet gikk det brillefint da. :) Neste tur skal jeg ha med meg et micro quadcopter som så vidt er større enn en fyrstikk eske. Det blir gøy :)
Fremtiden er elektrisk.

Sirka

På første lange ladestopp mellom Bergen og Oslo fant jeg et fint, tykt garn i BMW-blått på nærmeste Coop:  ;D
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

svingen

hehe,artig og se hva folk driver med ja eller ikke driver med ;)

Personlig bruker jeg en del tid på planlegging da min bedre halvdel ikke er like "engasjert" på elbil som meg,så man bør ha noe og se/gjøre mens man lader så det ikke er helt "bortkasta".....
så blir en del tid på google maps og finne plasser som passer og lade på samme med jurrasic testen og tlf til diverse plasser,alt fra museum til god spise steder til camping plasser (barna får leke) og det kommer faktisk veldig mye godt ut av det,får jo oppleve mye underveis :)

Når vi var ute og padla her om dagen så sa hun "det her er jo neste som og kjøre elbli man får jo med seg mye mere av ting som er rundt hytta" går ikke akuratt fort når vi padler får og si det slik ;)

overaskende hvor mange plasser man får en 16a hvis man har med seg 25meter skjøteleding.

ofte så er det får og komme frem fra a til B krever det 3 timer sein lading,så er det om og gjøre og finne ut hva man skal gjøre på de 3 timene,anbefaler og dele det opp i 2-3 ting da 3 timer på samme plass fort kan bli kjedelig :)

i det sist har vi hurtigladet på mcdonalds og her er det jo alltid stas får bana og slå i hel 20 min og kjøper da og ofte en is til hele gjengen før man kjører videre.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Mippen

Kanskje jeg skal lære meg å strikke også. Tror damen hadde svimt av. :D hehe... Ja, det er gøy å se hva folk driver med. :)

Bruker også litt tid på planlegging på farten. Jeg liker også å planlegge litt på forhånd, så det blir mer små ting som blir tatt under veis. For eksempel hvis vi har lyst å kjøre en annen vei. Hvis en stasjon er i ustand osv.
Fremtiden er elektrisk.

emil

Sitat fra: Mippen på onsdag 20. august 2014, klokken 01:20
Bruker også litt tid på planlegging på farten. Jeg liker også å planlegge litt på forhånd, så det blir mer små ting som blir tatt under veis. For eksempel hvis vi har lyst å kjøre en annen vei. Hvis en stasjon er i ustand osv.

Skal jeg kjøre så langt at jeg må lade planlegger jeg både alternativ saktelading hvis hurtiglading er defekt i tillegg til alternative sakteladinger hvis første prioriteten skulle være opptatt.

Øyvind.h

Sitat fra: svingen på tirsdag 19. august 2014, klokken 22:54
hehe,artig og se hva folk driver med ja eller ikke driver med ;)

Personlig bruker jeg en del tid på planlegging da min bedre halvdel ikke er like "engasjert" på elbil som meg,så man bør ha noe og se/gjøre mens man lader så det ikke er helt "bortkasta".....
så blir en del tid på google maps og finne plasser som passer og lade på samme med jurrasic testen og tlf til diverse plasser,alt fra museum til god spise steder til camping plasser (barna får leke) og det kommer faktisk veldig mye godt ut av det,får jo oppleve mye underveis :)

Når vi var ute og padla her om dagen så sa hun "det her er jo neste som og kjøre elbli man får jo med seg mye mere av ting som er rundt hytta" går ikke akuratt fort når vi padler får og si det slik ;)

overaskende hvor mange plasser man får en 16a hvis man har med seg 25meter skjøteleding.

ofte så er det får og komme frem fra a til B krever det 3 timer sein lading,så er det om og gjøre og finne ut hva man skal gjøre på de 3 timene,anbefaler og dele det opp i 2-3 ting da 3 timer på samme plass fort kan bli kjedelig :)

i det sist har vi hurtigladet på mcdonalds og her er det jo alltid stas får bana og slå i hel 20 min og kjøper da og ofte en is til hele gjengen før man kjører videre.
Bra holdning :) Med småbarn tar vi pause på langturer ca hver 2 time. Satt veldig stor pris på lekestativet ved Marche Lillehammer, og lekestativ utenfor Jafs på Dombås. Da får datteren min aktivisert seg litt, og vi leker mens vi slår ihjel noen minutter :)

Ellers forsøker jeg å gjøre nøyaktig det jeg vil, i et normalt tempo. Eksempelvis gå på do og ta en matbit. Men jeg merker med elbilen at jeg stresser mindre i pausene. Det er fortsatt viktig å komme fort frem for å minimere tiden brukt i bil (for passasjerenes skyld, jeg elsker å kjøre bil), men tidligere kunne jeg finne på å forsøke å kutte pausene på turen Oslo-Trondheim ned til et minimum (nærmest småjogge ut av bilen for å gå på do, spise mens jeg kjører osv). Stressende både for passasjerer og meg. De holdningene har jeg lagt fra meg.
Og i tillegg er jeg bevisst på at jeg sparer 600-1000,- i drivstoff på en tur/retur Trondheim, så jeg passer på å unne både passasjerer og meg selv litt ekstra. Samma om brusen koster 20 eller 30,-, om bolleposen koster 20 eller 40,-. Vi koser oss litt på disse pausene, noe jeg tror gir mer glede for passasjerene :) Lekerommet på en McD er et typisk tur/pausemål som sprer glede blant småttiser :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Mippen

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 20. august 2014, klokken 08:49
Sitat fra: svingen på tirsdag 19. august 2014, klokken 22:54
hehe,artig og se hva folk driver med ja eller ikke driver med ;)

Personlig bruker jeg en del tid på planlegging da min bedre halvdel ikke er like "engasjert" på elbil som meg,så man bør ha noe og se/gjøre mens man lader så det ikke er helt "bortkasta".....
så blir en del tid på google maps og finne plasser som passer og lade på samme med jurrasic testen og tlf til diverse plasser,alt fra museum til god spise steder til camping plasser (barna får leke) og det kommer faktisk veldig mye godt ut av det,får jo oppleve mye underveis :)

Når vi var ute og padla her om dagen så sa hun "det her er jo neste som og kjøre elbli man får jo med seg mye mere av ting som er rundt hytta" går ikke akuratt fort når vi padler får og si det slik ;)

overaskende hvor mange plasser man får en 16a hvis man har med seg 25meter skjøteleding.

ofte så er det får og komme frem fra a til B krever det 3 timer sein lading,så er det om og gjøre og finne ut hva man skal gjøre på de 3 timene,anbefaler og dele det opp i 2-3 ting da 3 timer på samme plass fort kan bli kjedelig :)

i det sist har vi hurtigladet på mcdonalds og her er det jo alltid stas får bana og slå i hel 20 min og kjøper da og ofte en is til hele gjengen før man kjører videre.
Bra holdning :) Med småbarn tar vi pause på langturer ca hver 2 time. Satt veldig stor pris på lekestativet ved Marche Lillehammer, og lekestativ utenfor Jafs på Dombås. Da får datteren min aktivisert seg litt, og vi leker mens vi slår ihjel noen minutter :)

Ellers forsøker jeg å gjøre nøyaktig det jeg vil, i et normalt tempo. Eksempelvis gå på do og ta en matbit. Men jeg merker med elbilen at jeg stresser mindre i pausene. Det er fortsatt viktig å komme fort frem for å minimere tiden brukt i bil (for passasjerenes skyld, jeg elsker å kjøre bil), men tidligere kunne jeg finne på å forsøke å kutte pausene på turen Oslo-Trondheim ned til et minimum (nærmest småjogge ut av bilen for å gå på do, spise mens jeg kjører osv). Stressende både for passasjerer og meg. De holdningene har jeg lagt fra meg.
Og i tillegg er jeg bevisst på at jeg sparer 600-1000,- i drivstoff på en tur/retur Trondheim, så jeg passer på å unne både passasjerer og meg selv litt ekstra. Samma om brusen koster 20 eller 30,-, om bolleposen koster 20 eller 40,-. Vi koser oss litt på disse pausene, noe jeg tror gir mer glede for passasjerene :) Lekerommet på en McD er et typisk tur/pausemål som sprer glede blant småttiser :)

Ja, det merker jeg også. At jeg stresser mindre med en elbil enn jeg gjør når jeg kjører med en fossilbil. Stopper også plasser jeg ellers ikke hadde stoppet og legger igjen noen kr der som jeg ikke ville gjort ellers. Slikt sett burde det være gunstig å sette opp ladestasjoner på små steder. =)


Ellers har jeg et lite tips til å slå i hel litt tid. Har ikke brukt den med elbilen ennå, men skal ta den med meg. Har brukt den et par ganger når jeg har kjørt til hytten. Det er 5-6 ferger oppover, kommer litt an på ruten. Poenget er at ofte må jeg vente litt og da har jeg en penn som jeg trekker ut til ca 1 meter lang fiskestang. Så kan jeg fiske litt mens jeg venter på fergen. Fått litt oppmerksomhet med dette. Fikk også en fisk en gang men den var ikke så stor. Heldigvis, for spørs om den tåler så mye større fisk enn en halv kg.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA