Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skal hente bil på Tesla Drammen om 2 uker, trenger jeg brikke til bom i Oslo?

Startet av Olsleaf, lørdag 31. mai 2014, klokken 10:24

« forrige - neste »

Olsleaf

Trodde alle eu Leafene hadde issolasjon og varme på batteri. Var hos Witro for å registrere service avtale da de sa at det ikke var sikkert.
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Midgard

2014 Leaf tekna i farge kad (Elma?) hverdagsbil
2007 Qashqai tekna (Bjarne) hengertrekker og kajakkfrakter

Thomas Parsli

De (EU-modellene) fikk varmeteppe som standard i 2012, så hvis du har en 2012-modell kan du være sikker på at den har dette.

Er det en 2011-modell tror jeg varme i rattet medfører varmeteppe.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Olsleaf

Ok. Jeg har en 2012 mod. Så da er det i orden. Han på verkstedet ga ikke noe godt inntrykk på meg, men jeg kan være diplomat, så lenge jeg får service der 1 gang i året. Virket litt negativ til oss elbillister. Kanskje greitt og ikke komme med så mye kritikk, men være saklig.
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Lynet

Det er vel ingen som har isolasjon så vidt jeg vet, kun varmeelement som enda ikke har vært på i min bil!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Olsleaf

Det har vel dessuten ikke vært under -15 heller i vinter da, men jeg måtte spørre fordi jeg ikke likte tonen i stemmen til han på verkstedet da han sa at jeg ikke kunne regne med å ha varme på batteriet.
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Thomas Parsli

Husk at battervarmeren/varmeteppet slår inn når temperaturen i batteriet faller under -10 (eller hva det nå var).

Jeg har hatt ned mot så lav batteritemperatur en gang -og da sto bilen i tre døgn med temperaturer mellom -15 og -25 (-25 hele natten). Ved daglig bruk er det få som har bruk for batterivarmeren.

Varme i sete og ratt derimot!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Rav4_EV

Minus 18 grader er det tallet Nissan har oppgitt.
Det skal mye til at batteriene blir så kalde.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA