Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Musk i Munchen

Startet av kjbu, torsdag 30. januar 2014, klokken 20:26

« forrige - neste »

kjbu

Pussig opplevelse i går:
Kjørte 7,6 km med kun 1% forbruk  :o

Startet på 20% og endte på 19% på batteriet. Bruker normalt 6-7% på denne kjørelengden i -5°C uten bruk av varme.

Nå kan vi ikke stole helt på %'ene heller  ???


Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

johncl

Kanskje du kjørte i nedoverbakke mye og hadde regen på (ECO eller D)? Faktisk er det fullt mulig å kjøre ned lengre bakke distanser og ende opp på bunnen med mer strøm på batteriet enn du hadde på toppen. :)
Perlehvit Leaf 2014

knnygar

#2
På min tur til Geiranger i forgårs starta eg med 10% batteri på toppen og 18% nede ved fjorden, ei strekning på 10 km.
Andre vegen gikk eg frå 100% til 77% frå sjøen til toppen (10 km), og 77% til 75% frå toppen til Fergekaia på Eidsdal (16 km).

Men har du køyrt same strekninga før med forskjellig resultat er det litt rart.
Var dette i same området på batteriet (ca 20%)?
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

kjbu

Ja, det var samme strekning som jeg kjører daglig.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA