Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: S85D kjøpere, status på bestilling + diverse info

Startet av Lars J, fredag 16. januar 2015, klokken 07:08

« forrige - neste »

Lars J

Sitat fra: christian1986 på tirsdag 30. desember 2014, klokken 01:20
Når jeg først leste denne tråden flirte jeg litt for meg selv. Tenk å glemme å slå av range mode..
Huskar ikkje at eg har slått på "range mode".
Tenkte/viste heller ikkje at det var ein samanheng mellom dette og batterivarme.  :-\
Men bra at det kan bidra til oppmuntring.  :D

Sitat fra: christian1986 på tirsdag 30. desember 2014, klokken 01:20
Uansett.. Tok bilen etter at den hadde stått i ro i to døgn i dag. Det var ca. 1 grad og regn. Fikk ikke beskjed om at regen ikke var tilgjengelig, men det merket jeg fort. Tok lang tid før den var på plass. Har heller ikke sett noen info om at batterivarmeren jobber, det så jeg ofte i fjor vinter... ... Ny bygg som er introdusert her, slik som med soft close på bakluken???
Antar at du også då kjører med "range mode" påslått? I såfall er jo dette korrekt oppførsel av bilen, det at batterivarmaren ikkje slår seg på (eg har lært det no  ;)).
Eg lurer på dette sidan du nemner "Ny bygg", dvs du antyder at det er noko som er galt med bilen din, eller?
Sandnes, Think Classic og TMS

christian1986


Zanka

Jeg har også oppleve flere ganger å ha 0 regen ved 5 minus (med advarsel i display), uten å ha range mode aktivert.
Bor på Ekeberg i Oslo, har først fått litt regen i midten av Ekebergtunellen etter ca. 3 km. kjøring.
Bilen er fra september 2013
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

Thor2014

Bilen burde helt klart i allefall tilbakeført den energien batteri og kupevarmen bruker. Noe annet er jo helt fjernt.
Jeg hadde 0 i regen i sted med varsel, men forbruket var høyt samtidig som jeg bremset nedover.

Lars J

Sitat fra: Zanka på tirsdag 30. desember 2014, klokken 10:31
Jeg har også oppleve flere ganger å ha 0 regen ved 5 minus (med advarsel i display), uten å ha range mode aktivert.
Veit du om batterivarmaren har slått seg på når du erfarte dette?

I fjor vinter kom det beskjed på displayet når batterivarmaren var på (er denne infoen fjerna i ny SW-versjon?).
Kunne også sjå at batterivarmaren var på ved å sjekka kW-forbruk, etter først å ha satt bilen i nøytral (N).
Sandnes, Think Classic og TMS

Zanka

Det hadde jeg glemt, har ikke sett info i display om at batterivarme er aktivert på lang tid.
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

jakoys

Etter å ha sett bb sin video om 'camping mode', så har jeg begynt å bruke det for å holde bilen og varmeapparat i gang mens jeg henter pakker og nelliker.

Sett bilen i 'n' og bruk park-bremsen på skjermen. Da holder bil, varmeapparat etc seg på selv om du går ut.

arnehelge

Helt tydelig at det er endringer i regenereringen fra i fjor. For et par dager siden fikk jeg varselet om "regenerative braking disabled" - "proceed with caution".!  Jeg har ikke range mode på. kjørte flere mil før den gule streken dukket opp ca på 0-punktet. Forrige vinter hadde jeg regenerering helt fra start, selv om det var lite dersom bilen var kald.  Fikk da også varsel om at batteriet var under oppvarming. Årets utgave er helt klart en dårligere løsning, spesielt når man skal ned fra fjellet  :(. Håper virkelig dette kan endres....
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Havebigfun

Jeg sitter med samme følelsen- regen virker vesentlig mer kuldesensibel enn tidligere.

fonberg

Sitat fra: arnehelge på tirsdag 30. desember 2014, klokken 18:37
Helt tydelig at det er endringer i regenereringen fra i fjor. For et par dager siden fikk jeg varselet om "regenerative braking disabled" - "proceed with caution".!  Jeg har ikke range mode på. kjørte flere mil før den gule streken dukket opp ca på 0-punktet. Forrige vinter hadde jeg regenerering helt fra start, selv om det var lite dersom bilen var kald.  Fikk da også varsel om at batteriet var under oppvarming. Årets utgave er helt klart en dårligere løsning, spesielt når man skal ned fra fjellet  :(. Håper virkelig dette kan endres....

Jeg hadde "regen diabled" flere ganger sist vinter, etter netter hvor jeg ikke ladet, det skulle ikke så mange kuldegradene til. Jeg har ikke inntrykk av at det er noen stor forskjell fra sist vinter til denne vinteren når det gjelder regen-styringa. I den grad styringa er endret, regner jeg med det skyldes at Tesla mener dette er nødvendig for å skåne batteriet.

Ønsker man å unngå lite eller ingen regen gjelder det å lade helt til man skal kjøre, evt sette på forvarming med range mode avslått noen minutter  før avgang.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

sn0le

Så videoen. Hårete greier. :(
La merke til ca 58 sekunder ut i videoen at man ser gjenskinn i sporene i snøen.
Tyder på at det er veldig glatt enkelte steder der, muligens folk som har stått og spunnet på tur opp bakkene.

Det skumle er når sporene blir "tettet" av snøen som ligger på veien når man sklir nedover. Da kjører man plutselig på slicks.
ABS'en skal jo forhindre det ved at hjulene roterer istedenfor å låse.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA