Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla innrømmer ladeproblemer med original UMC i VG

Startet av Mr.Zero, søndag 19. januar 2014, klokken 23:52

« forrige - neste »

Mr.Zero

 Med utetemp på 16 blå i dag tidlig, var det godt at det bare var 2,4 blå i bilen (i garasjen). Lot være å bruke defavifta da jeg skulle gjøre en test av varmeapparatet.
Satt varme på fullt og vifte på fullt da jeg kjørte ut av garasjen. Brukte IKKE max-funksjonen. Dundra avgårde innover mot Oslo i lastebiltempo - og vel fremme etter ca 30 minutter hadde jeg 11 varme i bilen (målt i koppholder på dashobordets h.s) og 8 streker strøm igjen. Kjørte ca 35 km på primært tørre veier.
I morgen skal jeg prøve samme distanse med varmen på max. Må vel ta med meg hørselsvern...

Brom-brom :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

svingen

brrrrr var kaldt ja,har du OVMS? hvor mye sto temp på batteri i dag tidlig? var +2 grader på min på batteriet men føltes mer ut som det var par - i bilen,var kaldt i dag.
Kjørte på MAX på varmen ca 10 min og tenkte att jeg må kjøpe meg noen våtter (radio sto på men kan vel si som så att jeg ikke hørte stort hehe) og ikke hansker var kaldt på fingrene.
kjørte fra hagan til helsfyr kun 2 mil men er vel ca 1 mil på e6 hvor jeg kjørte pent i 90 (er 100) kom frem med 76% igjen på batteriet,fikk heldigvis ladet da jeg nok skal kjøre til asker og tilbake i dag (kan bli spennende) håper det blir varmere til da! :)

er ikke tvil om att det skal monteres Defa her,sjefen i huset som kjører dem og siden hun kjører så langt hver dag (7 mil tur/retur jobb) bør man bruke noe annet på og varme opp bilen enn batteriet :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

cossie3

I dag var det kalt ja  :) Var minus 16 hos meg, jeg hadde defa inne i garasjen så bilen var god og varm når jeg satte meg inn. Jeg har så og si motorvei hele veien, og lå i drøye 90km/t i snitt. Mitt problem er at jeg synes ikke det blir varmt, så selv med full guffe på varmeapperatet frøs jeg bra... jeg må få pakket inn undersiden av panseret på en måte.
Brukte ca 50 % av batterikapasiteten.
Citroen C-Zero 2011.
Skedsmo

asbkar

Litt lavere viftehastighet gir mindre men varmere luft. Pass på å ikke kjøre all lufta på vinduet, da blir den kraftig nedkjølt før du får noe glede av den. Er tråder her som beskriver isolering av vanntank og rør, det er nok ikke dumt i kulda som er nå!
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

breitling

Jeg kjører med følgende innstillinger på varmeapparatet:
1. temperatur på MAX
2. viftehastighet i AUTO
3. luftfordeling i AUTO

Med disse bruker jeg ca. 1 strek for 5 km.
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

tomrh

Jeg får maks kupévarme ut av varmeapparatet ved å strømme rett ut og ned på føttene. Må av og til styre lufta på vinduet for å avise/fjerne dugg.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Mr.Zero

Ny tur i dag. 33 km, 8,5 blå og varme på MAX, snøføre. Vel fremme var det 18 varme i bilen.
Brukte 8 streker, så under værst tenkelige forhold bør vogna klare minimum 5 mil så lenge trafikken flyter sånn noenlunde. Reduserer man på varmen, har en vips et par streker ekstra.
Kjørte noen liknende tester i fjor med omtrent samme resultater, så batteriet holder bra stand etter 22.000 km.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA