Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Batterier til Leaf

Startet av fredag, fredag 17. januar 2014, klokken 18:46

« forrige - neste »

ebbrey

Sitat fra: eledille på fredag 10. januar 2014, klokken 16:18
Jeg sendte dem en mail, jeg:

Hei,

Jeg har en Model S og lurer veldig på Zap Power-trafoen. Når kommer den i handelen, hva blir prisen, og hva er tomgangstapet?

Det ville også være interessant med en portabel variant som kan kobles til eksisterende 230 V trefase stikk, disse myldrer det av rundt om i landet.


Her er svaret:


Produktet lanseres etter planen til sommeren. Prisen er ennå ikke fastsatt, men den vil bli lavere enn for en tilsvarende standard trafo. Tomgangstapet er mye lavere enn for en vanlig trafo (under halvparten). Den kan også gå i stand-by når den ikke er i bruk (bruker da ~1W).

En portabel variant er også planlagt. Det blir egentlig den samme løsningen, bare med en mer "rugged" innpakning.

God helg!

Mvh Kjetil


Dette høres veldig bra ut :)

Høres meget bra ut! Den kommer bare et halvt år for seint! ;)
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Veggen

#16
Høres perfekt ut, en slik skal jeg ha når den blir tilgjengelig.

Håper den får mulighet for ladekontroller og type 2 kontakt, da snakker vi!

Nuvolari

#17
Sitat fra: eledille på fredag 10. januar 2014, klokken 16:18
Jeg sendte dem en mail, jeg:

Hei,

Jeg har en Model S og lurer veldig på Zap Power-trafoen. Når kommer den i handelen, hva blir prisen, og hva er tomgangstapet?

Det ville også være interessant med en portabel variant som kan kobles til eksisterende 230 V trefase stikk, disse myldrer det av rundt om i landet.


Her er svaret:


Produktet lanseres etter planen til sommeren. Prisen er ennå ikke fastsatt, men den vil bli lavere enn for en tilsvarende standard trafo. Tomgangstapet er mye lavere enn for en vanlig trafo (under halvparten). Den kan også gå i stand-by når den ikke er i bruk (bruker da ~1W).

En portabel variant er også planlagt. Det blir egentlig den samme løsningen, bare med en mer "rugged" innpakning.

God helg!

Mvh Kjetil


Dette høres veldig bra ut :)

Veldig bra!

Dette er nøyaktig det jeg har ventet på. Kjøper rugged utgave. Plasseres i kjelleren med 32A blå 3 fas kontakt på ene siden og 16A rød på den andre. Dermed kan jeg koble den fra og ta den med meg på roadtrip.

Hva tror man om prisen. Mulig å selge dette for 7000,-?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Gladtrd

For 7000,- er det det mulighet for at salget av transformatorer vil eksplodere i Norge  ;D

Om de/noen i tillegg hadde bygd en enhet med alt utstyr man trenger for å få en "Type 2"-lader hadde jeg blitt meget glad :) Jo mindre fysiske enheter jo finere resultat og mindre feilkilder :)
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

RaBalder

Kanskje det her kan bli et kanon-produkt for de som bare får tak i 230V.


3-fase 230V 32A inn   -> Type-2 ladekontakt ut med ~11 kW

Tror dem får salg på noen slike til fornuftig pris....

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

OddB

...og med en 64A kurs burde det vel gå greit ?
Sikkert er alternativ for veikroer etc uten 400V
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Batteritralla

Sitat fra: OddB på lørdag 11. januar 2014, klokken 12:58
...og med en 64A kurs burde det vel gå greit ?
Sikkert er alternativ for veikroer etc uten 400V

Hvor langt kan man forvente seg at veikroer ol. Er villige til å strekke seg for at en Tesla eier skal få ladet (gratis) ???
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

RaBalder

Hvis dem får tak i en slik boks til ~10000, får koblet den opp på 230V 64A kurs trefase.

Så kan dem jo gi meg tilgang til denne kontakten først når jeg legger 200 spenn på bordet.

  • Det vil ikke være noen upris for meg som bilist.
  • Og på 100 ladinger mer eller mindre, så har dem tjent inn boksen.

Bør være spiselig...

scoot

Spørsmålet er vel heller om det er mange kroer som er dimensjonert for en ekstra 63A kurs.... Erfaringsmessig er sikringsskapene i den bransjen rimelig godt belastet fra før :p
2009 Revai

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA