Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladedrit

Startet av Gusse, fredag 17. januar 2014, klokken 19:16

« forrige - neste »

Gusse

Hva tenker dere omkring det at vindusheis går hver gang du åpner dørene, selv om det er kaldt og deler av bilen er nedfrosset.
Kan si noe om hva jeg opplevde i dag. Hadde forhåndsvarmet bilen i 25min til 16 grader, kjørte så en tur på 6-7 km.
Når jeg kom hjem skulle jeg åpne dørene, for å smøre de...igjen...med silikon. Har nettopp gått fra å være noen få minus grader til å være 8-10 minus, så tenkte at det hadde vært lurt å behandle en gang til med silikon på dørlistene. Syntest det river godt i vindusheisen når man åpner dørene. Det gjør meg litt skeptisk kjenner jeg. Har bestandig hørt at man unngår å kjøre vindusheis med fastfrossene vinduer, her har vi altså inget valg, så lenge man skal inn eller ut av bilen. Har en bakdør, med et vindu som må justeres. På en dag som dette, hang det så godt( mulig det ikke gjikk ned nok) at når jeg skulle lukke døren, ble vinduet liggende utenpå kromlisten :o Åpnet døren og prøvde å kjøre litt vindusheis......men vindusheisen var bomfast, kanskje noe man må godta på vinteren? Endte opp med å lukke døren forsiktig, mens jeg med fingrene fikk smettet vinduet på plass. Prøvde så igjen, da funka det fint.
Når det gjelder akkurat bakdørsvinduet her, så kan dette være kun justeringssak, men vindusheisspørsmålet står fast enda. Er nye vindusheiser sterke, og tåler denne belastningen, selv om de noen ganger ikke går opp.
Har folk noen tanker omkring dette?

D.O

Har selv opplevd dette med fremdøra. Måtte bøye glasset for å få igjen døren. Men alle har det slik uansett merke på bilen, så fremt vindusløsningen er lik. Audien til kollegaen min sliter med det samme. Forvarming er trikset. Fryser ikke i topp men i pakning i dør.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

pej

Hvis det er en trøst så kjører jeg vinterbilen om dagen mens jeg venter på min Model S. Det er en Subaru Forester som skal være konge på vinteren. Den har også rammeløse vinduer og jeg var sikker på at rutene skulle knekke da jeg åpnet dørene idag. Alle 4 vinduene satt dønn fast til gummilista. Dette er nok mer et universelt problem de 2 dagene i året hvor det regner mye og temperaturen plutselig faller til minus slik som i natt. At motoren må kjøre det ned før man får åpnet ser jeg faktisk på som et pluss da man slipper å bende ut vinduet sammen med døren. Det løsnes rett ned, før døren dras ut.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

gbzdoc

Har skjedd meg ved to anledninger nå og det er to løsninger på problemet:

Har du tid: Forvarm bilen lenge nok

Har du dårlig tid: Hell varmt eller temperert vann på vinduslisten nederst på døren

IKKE åpne døren hvis den først henger igjen pga. vindu som ikke går ned. Er no' dritt å lukke den igjen. ;-)

jalias

Når bilen feks står på jobben uten lading nå på vinteren, hvor lenge før hjemreisen  drar dere frem mobilen.. logger inn på appen og starter formarming?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA