Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Homelink per 1.1.2014?

Startet av Gusse, torsdag 02. januar 2014, klokken 19:30

« forrige - neste »

Gusse

Justeres hovedlysene automatisk utifra lysforhold? Sitter med følelsen av at hovedlysene er sterkere når det er mørkt ute, sammenlignet med dagtid. Klar over at synet vil oppfatte lyskilder som sterkere når det er mørkt, men kaster ut spørsmålet for se om andre sitter med samme oppfattelse. Mulig jeg har totalt misset noe i manualen :o

Muffinman

Nope, hovedlysene er av/på. Men DRL``ene dimmes noe ned når hovedlysene kommer på. Det er mulig det gir en illusjon om at hovedlysene endrer styrke.

D.O

Når jeg starter bilen er lysene mye sterkere ett lite sekund. Ikke bare som om det er langlysene. Mulig dette bare er pga tenning av xenon gassen, men ser ut som den dimmer.
En annen ting jeg merket meg i dag, er at releet til lyshornet høres ut som en 1000A kontaktor  :o prøv å betjene dette med bilen i park.  Kan nesten kjenne det slår
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Li-Ion

Noen som synes nærlysene lyser kort...? Mener å huske at jeg hadde en god del bedre sikt med den gamle bilen...
Er klar over at lysstyrken er noe svakere, men dette er vel påvirker kanskje fjernlysene mest...?

Føler meg "svaksynt" i vintermørket....  :-\
Be afraid...

Muffinman

Sitat fra: D.O på tirsdag 07. januar 2014, klokken 23:09
Når jeg starter bilen er lysene mye sterkere ett lite sekund. Ikke bare som om det er langlysene. Mulig dette bare er pga tenning av xenon gassen, men ser ut som den dimmer.
En annen ting jeg merket meg i dag, er at releet til lyshornet høres ut som en 1000A kontaktor  :o prøv å betjene dette med bilen i park.  Kan nesten kjenne det slår
Er vel neppe releet, men "spjeldene" i lyktene som endre lysbildet mellom nær og fjernlys som høres. Men ja, de høres godt. Det er nok fraværet av motorlyd som er årsaken.

D.O

Sitat fra: Muffinman på onsdag 08. januar 2014, klokken 05:43
Sitat fra: D.O på tirsdag 07. januar 2014, klokken 23:09
Når jeg starter bilen er lysene mye sterkere ett lite sekund. Ikke bare som om det er langlysene. Mulig dette bare er pga tenning av xenon gassen, men ser ut som den dimmer.
En annen ting jeg merket meg i dag, er at releet til lyshornet høres ut som en 1000A kontaktor  :o prøv å betjene dette med bilen i park.  Kan nesten kjenne det slår
Er vel neppe releet, men "spjeldene" i lyktene som endre lysbildet mellom nær og fjernlys som høres. Men ja, de høres godt. Det er nok fraværet av motorlyd som er årsaken.
godt poeng! Første bil med bi xenon, så jeg glemte helt at det er samme lyskilde på fjern og nærlys :P
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

Sitat fra: D.O på tirsdag 07. januar 2014, klokken 23:09
Når jeg starter bilen er lysene mye sterkere ett lite sekund. Ikke bare som om det er langlysene. Mulig dette bare er pga tenning av xenon gassen, men ser ut som den dimmer.
Når pæra tennes gir ballasten et høyspenningsstøt, for deretter å levere 85 volt som er driftsspenning. Det første sekundet eller så vil pæra ha annen lysstyrke og annen fargetemperatur før det normaliserer seg. Det er det du ser.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA