Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nytt kollektivfelt påstartet mellom Asker og Holmen

Startet av dixie, tirsdag 24. april 2007, klokken 13:58

« forrige - neste »

dixie

Har tenkt å selge min P106 da det ikke er behov for den mer, endret livssituasjon.
Lurer da på hva jeg kan få for den.
Det er en P106 5 dører 2002 modell. 41000 km.
Fulgt alle servicer på batteri, det vil si ved hver 5000km. Har byttet børster ved 25000km og nylig byttet kjølepumpe samt bremseklosser er også byttet. Når det nå var inne til service nylig fikk jeg bekreftet at batteriene var i topp stand. Har ikke hatt problemer med den, har gått trofast hele tiden. Har benyttet Enviro i Drammen på hver service.

Hva kan jeg får for en slik bil?

elektrolux

Sitat fra: dixie på tirsdag 17. april 2007, klokken 07:28


Hva kan jeg får for en slik bil?


Hvorfor ikke prøve en annonse på Finn.no med utropspris 49000 ( for å holde annonseutgiften nede) eller beste bud innen 2 uker. Da får du svar på spørsmålet ditt. Skulle anta at du kan få opp mot 100K
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

garyl

Hei

Er bilen solgt?
jeg er på jakt etter en elbil med litt plass og kunne muligens vært interessert.
Ring meg gjerne på mobil 41454532 hvis den ikk er solgt.

Mvh
Gary

elektrolux

#3
Noen som vet hva Dixie fikk for bilen sin.

Vurderer selv salg av Elektroluxen (Grønn metallic P106E) 98 mod med nytt 2004 batteri, og vannpumpe (som blir byttet igjen før salg) som er kjørt 22000 km, samt nytt 12V batteri, og nye framdekk på originale Peugeot Aluminiumsfelger. (Piggdekkene er på stålfelg) Resten av bilen er kjørt 40000 km.

Bilen er oppgradert med ny fjernstyrt diesel dreven Webasto som bruker avgiftsfri diesel. Panasonic CD/Radio, og Pioneer subwoofer. Teknisk og optisk strøken bil.

Folk som ser bilen mener den ser ut som ny, men selvfølgelig er der noen minimale tegn på at bilen er brukt noen år.

På grunn av at jeg på nåværende stadiet kun vurderer salg, er prisen høy: 140K, som jeg mistenker er den prisen Enviro tar for mindre attraktive biler. Så målgruppen min er folk som vil ha en av de beste Elbilene som er tilgjengelige på markedet, og som kan betale for dette, samt garantien som følger bilen. (Eller folk som normalt kjøper hos forhandlere)

For å være konkurransedyktig selges bilen med 3 måneders garanti, og tilbud om gratis vannservice i 1 år fra salgsdato. (Dette er noe jeg kan tilby, da jeg har opparbeidet kompetanse til å kunne reparere denne typen bil, komplett delebil i form av AX'en, + en mengde deler på lager)  Bilen befinner seg i Stavanger.

Det vil også bli tilbudt TEP 92 Original PSA diagnoseapperat til kostpris dersom dette er interresant, samt kopi av original PSA verkstedsmanual.

Grunnen til at salg vurderes er å frigi plass i Garasjen for Smart Brabus Roadster, og at AX'en nå er kjørbar, og vil sammen med EVT 168 Scooteren dekke Eltransportbehovet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

Da var Smarten på plass.

Riktignok ikke Brabus Xlusive som ble hypet opp fra 14000 Euro til 22500 Euro på 3 uker. I stedet ble det en strøken 82Hk som ble 70-80000 NOK billigere.

Det betyr igjen at P 106 en er enda mer til salgs, og kan nå tilbys for 130 000 NOK dersom original BensinWebasto tilbakemonteres i stedet for fjernstyrt Diesel Webasto.

Se innlegg ovenfor for detaljer. Regner med å legge bilen ut på finn i nov/des dersom ingen her sikrer seg den før den tid.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Acsa

#5
Hei, jeg er i utgangspunktet VELDIG interessert!

Men jeg er "nybegynner" innen elbil og skjønner ikke hva halvparten av det du skriver betyr, må jeg ærlig innrømme. I tillegg bør jeg på Østlandet, så det er også et lite problem. Hvordan får man en bil som går så kort av gangen på tvers av landet?

Jeg har prøvekjørt Buddy, men den var for liten for oss så jeg er på jakt etter en liten fireseter - som P106. Og vi har ikke råd til en ny, så dette hadde vært midt i blinken for oss.
Peugeot 106E

elektrolux

#6
Hallo Acsa

Hyggelig at du er interresert. Dette er en bil det er lett å bli glad i.

Transport er ikke et problem. Bilen kan gå både sjøveien, og Tog eller Bil til Østlandet.

Det som er viktig å passe på med brukt elbil, er tilstanden på bilen, og da spesielt Batteriet, og motor. Dette er deler som er så dyre at feil på dem kan ruinere en eller sunn økonomisk investering.

På min P106 er alt dette i topp stand, og batteriet er som sagt nytt, og bør holde 100000+ km. (Noen passerer 150000km på samme typen batteri.)

Det du får ved kjøp av nettopp denne bilen er; at bilen er så fin som den er, med dyp grønn metallic lakk og machende seter, skikkelig stereo med gromlyd, samt luxusen det er å kunne sette seg inn i en varm bil etter kun 10 min etter et trykk på Webasto fjernstyreren. At Webastoen går på diesel er en ekstra sikkerhetsfaktor, i tillegg til at fyringskostnaden er halvert med rød diesel i forhold til avgiftsbelastet bensin. En slik Webasto koster nærmere 20000 kr ferdig montert her i landet!

Bilen har kun kjørt 2 år i Norge, og har derfor ikke sett mye veisalt, eller bakker for den saks skyld. Jeg lærte tidlig å kjøre rolig, etter at hele batteripakken ble byttet, og til tross for prisforlangende selger jeg med tap.

Slik bilen er, burde den kunne tilby problemfri transport i mangfoldige år, kun med normal service hver 5000 km, som alle NiCd batteribiler må ha. Desverre koster denne servisen like mye som strømmen bilen bruker, og derfor tilbys Peugeot Original diagnose apperat med for kostpris + verkstedsmanual og vannfyllesett slik at vannservice kan foretas hjemme, uten å måtte levere fra seg både bil, og en solid bit av kontantbeholdningen.

Grunnet jobb er jeg ikke tilgjengelig på tlf 452 90 180 før om 1 1/2 uke, men nås lett på Robortk@hotmail.com

Bilde viser bilen med vinterdekk på. Sommerdekk står på originale Peugeot aluminiums felger

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Acsa

Hei, jeg diskuterer det med mannen over helgen, og lar høre fra meg. Takk for informasjon! :)
Peugeot 106E

enok

Hei, Elektrolux!  Er P106'en fremdeles til salgs?
Oxygen Lepton El-Scooter 2002 modell med NI-ZN batterier.  Bor i Asker

VWspirit

#9
Bosted:Steine, Vestvågøy...*Heggedal, Asker
-----------------------------------
Tesla S100D Pearl White 2019
Think 2011 Sort 2+2 Li (bygd om fra zebra)
*Think 2009 Sort, Li (bygd om fra zebra)
*Think 2002 Sort, 3x25A 230V hurtiglader
*Citroen Saxo 2002 Blå met.
*VW Golf Citystromer 1998 56600km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA