Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Alt du ikke visste om din Model S

Startet av Vind, lørdag 11. januar 2014, klokken 08:48

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: Elmo på søndag 05. januar 2014, klokken 17:54
Sitat fra: LMOR på lørdag 04. januar 2014, klokken 19:45
Jeg gir meg i denne tråden, fordi nok en gang blir det for mange som forsvarer sine biler, i stedet for å forklare hvorfor i3 er bedre.

Problemet er at hele utgangspunktet ditt er feil.
For å uttale seg har må man altså (i følge deg) "forklare hvorfor i3 er bedre" og mener man ikke det, eller så mye som stiller spørsmålstegn ved om det er riktig så er man (i følge deg) en dust.

Tenk om du hadde kalt tråden "har BMW i3 bedre regenerering enn alle andre elbiler på markedet ?" istedenfor å konstatere at siden det står et BMW merke på i3 så er den nødt til å være premium og best i alt.

Så fint at du savner meg :-)

For det første var ikke dette min tråd (jeg fant ikke på tittelen), men jeg ble lei av å skrive de samme tingen gang på gang. Jeg er ikke avhengig av at leseren er enig, men at de som svarer på mine ting leser det jeg skriver. Hvis ikke må du vel være enig i at det ikke er noen vits å skrive mer?

Det andre poenget er at jeg synes det blir lettest å finne frem hvis en holder seg til tema. En kan enkelt lage en tråd som sier "Hvorfor i3 sin regenerering ikke holder mål", eller noe slikt?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Ingebrigt

Mener du i fullt alvor at det trengs TO tråder for å 'diskutere' regenereing på i3??? Så blir det jo oversiktlig og fint med argument og motargument i hber sin tråd og alle får lov å føle at de har rett da de ikke blir motsagt.

LMOR

Sitat fra: Ingebrigt på søndag 05. januar 2014, klokken 18:42
Mener du i fullt alvor at det trengs TO tråder for å 'diskutere' regenereing på i3??? Så blir det jo oversiktlig og fint med argument og motargument i hber sin tråd og alle får lov å føle at de har rett da de ikke blir motsagt.

Greit for meg med en tråd så lenge en faktisk diskuterer fordeler og ulemper. Hovedpoenget er at en leser det som angår teamet og kommenterer det. Hvis en ikke bryr som om å forstå, så er det bedre å lage en ny tråd om det som en egentlig er opptatt av.

Jeg er klar til å forstå hva andre mener er best, men dette temaet er vel uansett utdebattert. De fleste fordeler og ulemper er tatt frem, det er vel derfor vi nå bruker tid på å diskutere om jeg er med i diskusjonen eller ei?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Vind

Da tror jeg det er på tide å  lukke denne tråden - mye av diskusjonen gjentar seg selv, slik den har gjort i en del andre tråder.

Vi har fått konstatert - ut i fra den kjennskapen vi har nå at i3 har en svært god og effektiv regenerering, og at det ikke er andre biler på markedet i dag som er bedre på dette.  Det vil sikkert komme oppgraderinger og andre løsninger etterhvert - og sikkert også bedre biler.

Ha en forsatt god søndag kveld.  (nå er det 6 uker til jeg får min i3.  20 biler ble levert til kunder nå i romjulen :-)

BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA