Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Salto ladestasjoner og ulike alternativer

Startet av Postman pat, lørdag 11. januar 2014, klokken 15:46

« forrige - neste »

Postman pat

liten ubetydelig aha idag.  luksusproblem, men interessant....  det går ikke an å bytte radiokanal eller sette lydannlegget i mute  i når bilen står i R.

min logikk er at dersom media ikke er øverst på skjermen generelt  så kan rattbryteren ikke brukes til forover eller bakover stasjonsvalg eller mute.

nå media står øverst, går det som det skal, helt til du slår revers og sensor og kamera overtar skjermen.   

liten observasjon til oss som liker å rygge i fred!. mute annleget før du setter i reversen....:=)

VH PP

Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

Kallisman

Mener jeg med kontrollene på rattet i stedet kunne justere volumet på lyden fra parkeringssensorene når den står i revers, men det er lenge siden jeg prøvde, så husker ikke helt.
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

Høgis

Sitat fra: Kallisman på fredag 03. januar 2014, klokken 23:02
Mener jeg med kontrollene på rattet i stedet kunne justere volumet på lyden fra parkeringssensorene når den står i revers, men det er lenge siden jeg prøvde, så husker ikke helt.
Det går og justere ned lyden fra rattet ja, men ikke å mute eller og bytte kanal mens bilen står i R. Mener det i hvertfall bør kunne "mutes" når bilen settes i revers. Kan i hvertfall ikke skjønne at det skal være noen logisk forklaring på dette. Jeg er vandt med at lyden "mutes" automatisk så snart sensorer varsler. Dette bør Tesla se på.

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

VigdisA

Er en kjent "feature" som har vært der så lenge det har vært Model S i Norge ihvertfall.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Postman pat

Takker for tilbakemelding.  DERAV tittelen. jeg henger nok bare litt etter  på denne ja. :)
Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

gbzdoc

Om det er noen trøst så har Leafen samme "feature". Kanskje det er et must når bilen går på strøm at lyden fra anlegget ikke kan mutes i R... ;-)

cra

Mute-knappen trekker vanvittig mye strøm, så det er nok for at bilen ikke skal "låse seg" i revers.  ;) ;D

Jeg tror nok heller det har med det å gjøre at det skal være minst mulig å fikle med som kan ta fokus vekk fra rygginga. Men mute (men kanskje ikke un-mute) hadde vært greit å kunne aktivere om den står i revers.

Note to self: Test volumknappen når jeg rygger Leafen ut av P-plassen etter arbeid i dag.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

eclipse

Sitat fra: Postman pat på fredag 03. januar 2014, klokken 22:26
liten ubetydelig aha idag.  luksusproblem, men interessant....  det går ikke an å bytte radiokanal eller sette lydannlegget i mute  i når bilen står i R.

min logikk er at dersom media ikke er øverst på skjermen generelt  så kan rattbryteren ikke brukes til forover eller bakover stasjonsvalg eller mute.

nå media står øverst, går det som det skal, helt til du slår revers og sensor og kamera overtar skjermen.   

liten observasjon til oss som liker å rygge i fred!. mute annleget før du setter i reversen....:=)

VH PP

Du kan bytte kanal etc fra rattet om Media er øverst eller nederst på skjermen, ihvertfall kan jeg det på min Tesla
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA