Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når begynner de?

Startet av Pappaentilelbjørg, tirsdag 18. september 2007, klokken 12:00

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Nå begynner vi å se at fremtiden er elektrisk  ;), noe vi på forumet har vist lenge, men det er utrolig gøy å lese om stadig nye og store produsenter som har planer.

Dog skal det sies at produsentene har hatt planer også tidligere (rundt årtusenskiftet), som har blitt stoppet opp, til fordel for diesel og hydrogen-vyer, men det virker som om det denne gangen skal gå bedre :-)

Vi burde kanskje lage en liste med produsenter vi vet jobber med elbil, og også sette opp lanseringsdatoer...

Trist er det uansett at Renault ikke tar bedre vare på sitt gode navn og rykte...

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elektrolux

Der står framdeles 6 elektriske Kangoo'er i meget fin stand hos Motorforum på Sandnes.

Dersom vi kunne fått kjøpt disse, hadde vi ikke trengt å vente til 2010.

I værste fall, kunne hele elpakken blitt byttet til Partner teknikk, som vi vet fungerer. Uansett er det nok mye mindre som skal til.

Problemet ligger hovedsakelig i at vi ikke får tak i disse bilene, eller dem som skal skrote dem.

Er det ingen som kan ta en Th!nk og få politikerene med på å redde disse bilene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Boogie

Jeg har nylig snakket med den nye direktøren i Renault fra nyttår.
Han heter Tom Arne Melbostad og har mobilnummer 950 69 979.

Han sier at avgjørelsen er tatt i Frankrike, og at han ikke kan gjøre noe.

Jeg tenkte som Elektrolux at vi kunne overta en bil uten elektronikk osv og bygge den om, men ha ville ikke være med på det heller. Renault navnet stod jo på bilen, så ....

Men han indikerte også at det ville komme gode biler i nær fremtid....
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Boogie på fredag 07. desember 2007, klokken 07:13
Jeg har nylig snakket med den nye direktøren i Renault fra nyttår.

Han sier at avgjørelsen er tatt i Frankrike, og at han ikke kan gjøre noe.


Ikke ulikt den avgjørelsen Ford hadde tatt i USA, om å skrote sine Thinker.... Før de snudde etter press fra elbilfolket i Norge. Når vi greide å få Ford i USA til å snu, ved å tyne Ford i Norge, burde vi greie å få Ranault i Frankrike til å snu, ved å tyne Renault i Norge!

Litt av problemet er at Renault skifter importør fra nyttår, og Ford som er dagen importør da har "gitt blanke" i Renault !!!

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Pappaentilelbjørg

Er bilene fortsatt i Norge, eller er de deportert til en uviss skjebne i Frankrike?

Med alt annet mediakjør (heksejakter fra uke til uke på diverse stakkarer) kunne Renault Nordic
lett lurt bilene ut bakveien (uten så mye som en spalte).

Har noen fått svar fra de?

Får noen sjansen til å kjøpe seg bil på "rot"?

Skulle vært artig å vite...
Hatt El-Bjørg (rød Berlingo 4 seter kjøpt hos Enviro) siden høsten '05.
Har passert kjørt over 50.000 km. uten problemer (thank you heaven!)
Kjører i tillegg en Vespa PX 200 (Spansk fra '82) som brenner av 0,6l/mila
og suser forbi alle Keweter/Thinker og Revaer- HOLD HØYRE!
Må innrømme at jeg har kort lunte og hytter alt for ofte med neven.

Lars C. Krogenæs

Bilene er i Norge. Elbilforeningen jobber med saken nærmest hver dag. Vi skal få til en løsning.

Nå har Renault selv tatt over importen for Renault i Norge, da blir det også lettere å tyne dem. (Tidligere var det Ford).

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elektrolux

De 6 strøkne Elektriske Kangoo'ene står enda utenfor Motorforum i Stavanger.

Har forsøkt å tipse de lokale avisene om denne saken, men tror de ikke tør ta tak i den grunnet fare for redusert reklameinntekter.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

PLUTO

Hva med å tipse Bellona eller en annen miljøorganisasjon? Eller VG/Dagbladet som ikke har lokale interesser å ta hensyn til.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Pappaentilelbjørg

Hva har skjedd? Ble bilene deponert og skrotet, eller står de fortsatt på "hold" her til lands?
Trikset hos de fleste "smarte" markedsfolk er å handle ETTER at bråket har lagt seg.
Mens bråket står på vil de "vurdere" saken på nytt, legge seg flate og gått igjennom de vanlige "rutinene".

Har Renault virkelig ikke tatt oss på alvor bør vi virkelig gi dem tilbakemelding!
Hatt El-Bjørg (rød Berlingo 4 seter kjøpt hos Enviro) siden høsten '05.
Har passert kjørt over 50.000 km. uten problemer (thank you heaven!)
Kjører i tillegg en Vespa PX 200 (Spansk fra '82) som brenner av 0,6l/mila
og suser forbi alle Keweter/Thinker og Revaer- HOLD HØYRE!
Må innrømme at jeg har kort lunte og hytter alt for ofte med neven.

elektrolux

Bilene i Stavanger har vært vekke siden Mai.

Men historien er at Renault tilbød de tidligere eierene full kjøpspris tilbake mot at de leverte bilen til Renault.

Etter 4-5 års bruk ble nok det for fristende for de fleste, forståelig nok.

Med tanke på at Renault har betalt så godt for bilene, så har de vel fortjent å kunne gjøre hva de vil med dem, eller hva.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynet

Snakket nettop med en pålitelig kilde som ved selvsyn så at mange bilfraktere kjørte ut flere titalls elbiler til Frankrike i vår/ tidlig sommer.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA