Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Nils H, lørdag 14. desember 2013, klokken 15:50

« forrige - neste »

Nils H

En ellr annen idiot, stjal min ladekabel på Leafèn ved Drammenshallen kl 1930-1945 i kveld. Håper noen gir beskjed hvis de blir tilbudt en ladekabel.
Har andre opplevd lignende, eller er det bare i Drammen det fins slikt pakk.

Øyvind.h

Blir nok ganske utbredt etter hvert dette dessverre :( Følg med på Finn! Jeg har ikke hørt om tyverier før, men brukte selv låsemekanisme på Leaf``en de gangene jeg ladet andre steder enn hjemme.

Ladekabler er dyre og lett omsettelige, og om du ikke merker den er sporbarheten håpløs. Når vinningskriminelle får øynene opp for dette vil de sikkert forsvinne i hopetall fra de som ikke låser.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

elektrolux

Kanskje en ide' å starte med gravering av reg, nr oppå støpselet til bilen.

Denne delen er synlig for brukere og forbipasserende, og feil match mot bilen kan/bør trigge mistanke, og gjøre kabelen mindre attraktiv å stjele.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Vind

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 06. desember 2013, klokken 22:11
Brukte selv låsemekanisme på Leaf``en de gangene jeg ladet andre steder enn hjemme.
Hvordan "låser" man ladekabelen?  (Har bare kjørt låne EL-biler til nå, og ser at dette kan bli ett problem)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Elmo

#4
Sitat fra: Blip på torsdag 26. september 2013, klokken 20:27
Avtrekkeren har et hull som passer for hengelås. Dette kan brukes for å låse avtrekkeren slik at kabelen ikke kan løsnes fra bilen.

Også diskutert andre måter å sikre ladekabelen på i den tråden (bruk linken over sitatet)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elvedalen

Jeg har en egen låse knapp til venstre for rattsammen på Leafen min(tekna)
Nissan Leaf Tekna 2013.

TB

Her er eit eksempel på ein primitiv låsefunksjon:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8964.msg117435.html#msg117435

Det vil hjelpe for dei som berre "tar med seg" kablen, men ikkje for dei som har med seg verktøy. Slik er det ofte, planlagt tjuveri er det kostbart og sikre seg mot.

Merke kablen godt er og viktig.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA