Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Utladet 12v batteri

Startet av power59, søndag 26. januar 2014, klokken 19:53

« forrige - neste »

power59


LMOR

Flott! Dette var gøy. Her finner du også tilbehør og numrene til disse.

Ref. diskusjonene rundt ladekabel til Tesla. De burde fått denne oversikten, for å se hvor mange forskjellige kabler en må lage for å dekke hele verden:

http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectCar/I01/MCV/BMW+i3/ECE/61/

Den danske kabelen har mer til felles med resten av verden, enn den norske.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

leifm

..og her er et 20ah batteri som det ble snakket om i annen tråd :) http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectCar/I01/MCV/BMW+i3/ECE/61/61_3350/

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

-i3 i mai

pberg

BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

LMOR

Sitat fra: leifm på søndag 19. januar 2014, klokken 11:20
..og her er et 20ah batteri som det ble snakket om i annen tråd :) http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectCar/I01/MCV/BMW+i3/ECE/61/61_3350/

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Ja, synd de ikke viser det vi får.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

leifm

Får vente å se da :) Leste at du nevnte mulighet for 40ah i 609 men får se det bekreftet når det flere i3 blir levert til noen her på forumet.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

-i3 i mai

LMOR

#6
Sitat fra: leifm på søndag 19. januar 2014, klokken 12:07
Får vente å se da :) Leste at du nevnte mulighet for 40ah i 609 men får se det bekreftet når det flere i3 blir levert til noen her på forumet.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Det er ikke bare en mulighet, det er S570A, som står i min kontrakt. Har også nå sett S570A i en tysk bil, så det er flere enn Norge som får større batteri, så koblingen til 609 høres riktig ut. Det står i den danske specen under 609 opsjonen står det: Includes 12V battery, 40 Ah wet-call battery, replaces the standard battery 12V, 20 Ah AGM

Men denne delen står ikke i denne delelisten for normal i3, men den står faktisk for REX versjonen:

http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectCar/I01/MCV/BMW+i3+Rex/ECE/61/61_3350/
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Sitat fra: pberg på søndag 19. januar 2014, klokken 11:53
Danskene har vel et annet støpsel enn vi har.

http://www.idenyt.dk/Global/Denmark/Boligen/1207/Stikkontakt_1207_475.gif

Det var ikke støpselet jeg tenkte på, det var elektronikken:

Norge:
Country control Nordic 09090

Danmark:
S8LBA Country control Brazil 00464
S8LTA Country control Taiwan 04825
S8LUA Country control France 04834
S8LZA Country control Nordic 09090

Men jeg ser nå at det sikkert er som du sier, at danskene har pluggen til felles med flere land. og at den danske versjonen sannsynligvis styres av bilen til å være Nordic control selv om den samme laderen også kunne vært brukt i andre land.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

pberg

Se her for hvem som bruker hvilken plugg:



Deutsch: Europakarte der verwendeten Einphasen-Haushaltsstecksysteme
   nur Euroflachstecker (Typ C, CEE 7/16)
   Französisches Steckersystem (Typ E)
   Deutsches Schuko-Steckersystem (Typ F, CEE 7/4)
   Britisches Steckersystem (Typ G, BS 1363)
   Schweizer Steckersystem (Typ J)
   Dänisches Steckersystem (Typ K)
   Italienisches Steckersystem (Typ L)


http://en.wikipedia.org/wiki/Schuko
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA