Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av EV-Institute, tirsdag 24. desember 2013, klokken 09:11

« forrige - neste »

EV-Institute

EVI Ladekabler har ankommet Norge og er straks klare for salg.

Første ladekabel til salgs er en 16A Portabel EVI ladekabel med J1772 støpsel til blant annet Nissan Leaf, Ford Fokus og Trillingene.

Snart kommer også MENNEKES versjonen som passer til VW E-Up og BMW i3.

Konkurransedyktige priser.

Se mer og bestill på www.ev-institute.no
Eier og driver franchiseforetaket Electric Vehicle Institute AS.

www.ev-institute.no.

Selger EVI ladekabler og ladesystemet for de fleste el-biler.

nofuelno

Er det noen begrensninger i garantien ved utendørsbruk ?
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

EV-Institute

#2
EVI ladekabler er godkjent for normalt bruk. Våre kunder trenger ikke bekymre seg for begrensninger på garantien ved utendørsbruk. Normal varsomhet skal naturligvis utvises når en bruker strømførende apparat.

Ladekabelen er av IP55 kvalitet. Det vil si støvbeskyttet og beskyttet mot vannspyling fra alle kanter. Kablene er av produsent vurdert til å overholde CE-reglementet og er dessuten typegodkjent av UL og TÜV Rheinland.

Vi i Electric Vehicle Institute inviterer alle våre kunder til en ny hverdag hvor det er mulighet til å kjøre billigere og bedre.
Eier og driver franchiseforetaket Electric Vehicle Institute AS.

www.ev-institute.no.

Selger EVI ladekabler og ladesystemet for de fleste el-biler.

nofuelno

Det har vært en økende skepsis til ladekabler som gir en konstant ladefart på 16A
grunnet faren for varmgang i strømuttaket. Et forsterkende element til dette vil være
om den kabelmonterte elboksen blir hengende i lufta uten å være hengt
opp i en krok e.l. for å redusere belastningen på dette uttaket.
Kan du i denne sammenheng spesifisere vekten på selve EVI boksen ?
Jeg kan ikke se av bildet om det er mulig, men er det noe feste for å henge opp EVI boksen ?
Ei heller ser det ut til at kabelen foran boksen er tilstrekkelig lang nok
til at den blir liggende på bakken slik enkelte andre ladekabler er konstruert. Hvor lang er den kabelenden?
I en del tilfeller er jo utekontakten er forskriftsmessig montert 1,5 meter over bakken.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Elmo

Sitat fra: nofuelno på fredag 20. desember 2013, klokken 01:51
Hvor lang er den kabelenden?

og hvilket kvadrat har den? Ser ut som bare 1,5
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Griffel

#5
Sitat fra: Elmo på fredag 20. desember 2013, klokken 09:45
Sitat fra: nofuelno på fredag 20. desember 2013, klokken 01:51
Hvor lang er den kabelenden?

og hvilket kvadrat har den? Ser ut som bare 1,5
Godt gjordt å kunne se det fra et billede. Om så er, er forøvrig dette egentlig ikke et problem siden 1,5mm2 gummikabel er godkjent for mer enn 16A enfas. (NEK 400: 19A 1-fas 17A 3-fas). Men da er det selvfølgelig enda viktigere at ledningen ikke ligge i kveil.

Sitat fra: nofuelno på fredag 20. desember 2013, klokken 01:51
Ei heller ser det ut til at kabelen foran boksen er tilstrekkelig lang nok
til at den blir liggende på bakken slik enkelte andre ladekabler er konstruert. Hvor lang er den kabelenden?
I en del tilfeller er jo utekontakten er forskriftsmessig montert 1,5 meter over bakken.
Det er egentlig litt dumt men det er såvidt jeg vet bare i Tyskland at ledningen lovlig kan være 2m. Standarden sier maks. 30 cm, og noen land (foreløbig ikke Norge) tillater en adapterkabel på 30 cm.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

EV-Institute

#6
Det er fantastisk å se at våre kabler har blitt mottatt så godt av våre kunder. EVI ladekabelen er svært solide og står ikke tilbake for andre lignende produkter. Spesielt moro er det å se at våre gode konkurrenter også er interessert i våre kabler. Konkurranse og nyvinninger er alltid en fordel for kundenes lommebok og for norsk økonomi i sin helhet.

Vår ladekabler er av produsent vurdert til å overholde CE-reglementet og IEC 62196-reglene og er dessuten typegodkjent av UL og TÜV Rheinland.

EVI ladekabler er godkjent for normalt bruk, men våre kabler er et tilbud til kunder som har tilgang til 16A. Det er lov å bruke 16A strøm fra vanlige stikkontakter og derfor også våre ladekabler. Normal varsomhet skal naturligvis utvises når en bruker strømførende apparat. 16A vil lade bilen mye raskere enn 10A, og vil gjøre ladeprosessen for deg både enklere og bedre. Alt dette er tilgjengelig til en pris som er opptil 25 % lavere enn våre konkurrenter.

Kabelen er 5,5 meter lang og skal dekke de fleste behov. Kontrollboksen er en av de minste jeg har sett og følgelig begrenser det også vekten på kabelen. Dette er et stort pluss.

Legger med et bilde som viser baksiden på boksen. Boksen har et stor og praktisk krok som en kan bruke til å feste det en selv føler passer sitt bruk. Når du kjøper pakken så vil det følge med et sett med bånd for å henge opp boksen, men det anbefales å bruke noe som passer ditt bruk. Merk at bildet er photoshoppet med bilde av opplysningetikken. Vi har jobbet for å finne den beste layouten. Bilde varierer fra ferdig produkt.
Eier og driver franchiseforetaket Electric Vehicle Institute AS.

www.ev-institute.no.

Selger EVI ladekabler og ladesystemet for de fleste el-biler.

kjbu

Hvordan klarer man å lure seg unna moms?
"Foretaket er for tiden ikke merverdiavgiftpliktig."

Høres ut som noe lurendreier....
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

MikkeBoomBoom

Man er vel ikke momspliktig før man bikker 50k, så dette er kanskje et nystartet firma(?).

Er det noen sensor for varmgang i kabelen slik som på salto sin?

EV-Institute

EV-Institute ble startet 30. november i år.

Foretak og selvskap blir merverdiavgiftpliktig i det øyeblikket omsetningen passerer Kr 50.000,-. Det er strenge regler for å få lov til å forhåndsregistrere seg.

EV-Institute vil selvfølgelig registrere seg i MVA-registeret samt fakturere med MVA når omsetningen passerer grensen.

Ta gjerne kontakt på telefon eller e-post hvis dere har flere spørsmål eller kommentarer.
Eier og driver franchiseforetaket Electric Vehicle Institute AS.

www.ev-institute.no.

Selger EVI ladekabler og ladesystemet for de fleste el-biler.

svingen

Har dere kabelen inne nå? eller hvor lang levering tid er det? :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

EV-Institute

#11
Sitat fra: svingen på mandag 23. desember 2013, klokken 20:52
Har dere kabelen inne nå? eller hvor lang levering tid er det? :)

Vi har dessverre ikke kabler inne i dag. Vi sender ut kabler til alle som har bestilt i løpet av uke 2.

Vi vil også ha informasjon om pris og leveringsdato på Mode 3 EVI-kabler i løpet av januar.
Eier og driver franchiseforetaket Electric Vehicle Institute AS.

www.ev-institute.no.

Selger EVI ladekabler og ladesystemet for de fleste el-biler.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA