Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bussfil

Startet av tstens, søndag 05. januar 2014, klokken 18:36

« forrige - neste »

tstens

Hei
Hadde nettopp en liten ladetur til Lillehammer for å teste SC.Koplet meg på m ca 170 km typical i rest på bilen.
Startet tregt m ca 70A som datt ned til 50A,sto sånn i ca 10 min for deretter å øke gradvis til 135A .Fikk den aldrig over dette .Etter ca 30 min haddde jeg 320 km typical og ladinga falt nedover og jeg koplet fra m ca 70-75A .
hadde vel regnet med å se 200A  .Kansje det er noe begrensninger på ladestasjonen?pakka mi var god og varm etter ca 5 mil kjøring.brukte "stolpen" nærmest trafoboksen ,på nedsiden(glemte å lese av nr på den).
Noen tanker ?
Terje
P85,White

Mons

Sto det en bil og ladet rett på andre siden av trafoen? I så fall delte du kapasiteten med den.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

laumb

Du kom dit med ganske høy % på batteriet. Jo lavere den er jo fortere går det å lade. Prøv igjen med 1-3km typical neste gang. ;)

tstens

Hei igjen ,ja det sto en på andre siden av trafostasjonen.Etter 30 min var det kommet til 3 stk til :)
trafikken tiltar ;D.
Skal nok få prøvd meg med lavere typical tenker jeg he he.
P85,White

Mons

Sjekk nummeret på laderen neste gang, og velg en stasjon hvor både a og b på samme nummer er ledig. På Lillehammer er det sånn at de med lik avstand fra trafo deler ladekapasitet. 4 (tror jeg) er nærmest trafo på begge sider, og så kommer 3, 2 og 1 lenger bort i hver retning. Hver side er merket med henholdsvis a og b. Etter hvert som den første bilen som er koblet på samme tall lades opp og trekker mindre og mindre strøm blir det mer og mer tilgjengelig strøm til bil nummer to. På et tidspunkt er det batteriet ditt som begrenser lading, og det går nedover igjen. Dette kan forklare variasjonen i ladehastighet, slik du opplevde det. Derfor kan det lønne seg å velge en av stasjonene hvor både a og b er ledig, hvis det er en mulighet.


Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Blikktralle

Har ladet der 3 ganger siden julaften. Bruker som regel 4B. Virker som det er stor forskjell på hvor mye man får lade, avhengig av temp på batteriet. Lading rett fra Oslo gav 1. juledag 506 km/t ved 86 km igjen på telleren, dalte til 460 km/t ved 220 km. Kjøring fra Hafjell og bort til SC med 120 km igjen på telleren gav 220 km/t i lading i går. Var alene ved begge anledninger. Mulig ladere også må ha driftstemp for å yte maks.
Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA