Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Definisjon på bil 1 og 2

Startet av Avh, lørdag 28. desember 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Leif1

Bare å finne popcornet om Elon klarer å få tyskerne til å kjøpe Tesla.
En viss andel av disse i gatene i München og Stuttgart kommer ikke til å
gå upåaktet hen.  :D
Konvertitt fra S til X

Knut Øygard

Tesla er ikke så flinke til å fakturere heller. Jeg hadde bestilt pirellidekkene men bytta til Nokian Hakka R2 når de ikke kunne levere Pirelli. Avtalen var at de skulle fakturere meg 8100 kr ekstra for dette. Det er snart 3 mnd siden nå og jeg har ikke fått faktura.

Jeg sendte en mail til Tesla noen uker etter at jeg fikk dekka for å minne de på at de måtte fakturere(det går litt fort i svingene der nede, og det kunne jo hende dette ikke var registrert noe sted). Svaret var at faktura ville komme.

En skulle tro at de ihvertfall ville sørge for å få inn pengene i riktig regnskapsår? Men da bør faktura komme snart. Jeg kommer ikke til å mase flere ganger - hvis Tesla vil ha pengene får de gi beskjed ;)
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Viking

Jeg sendte en e-post til journalisten

Hei

Du har skrevet en artikkel om Tesla og inkasso.

En seriøs journalist som deg har sikkert sammenlignbare data fra andre bilprodusenter, en uttalelse fra en kreditekspert, vurdering av om dette er voksesmerter eller likviditetsutfordringer, med mer?

Artikkelen framstår som "endelig noe å ta Tesla på." Hvilken konkurrent betaler lønna di? Lukter olje...


og han svarte...
Som du vil se stod artikkelen opprinnelig i Bilnytt.no. Finansavisen har sitert denne i dag og dernest har HegnarOnline sitert samme kilde.
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Øyvind.h

Hvem var journalisten i "inkasso" saken? Jeg sendte e-post til en Haugen hos Hegnar Online når jeg hadde sett meg lei på at den tåpelige "Model S mer CO2 enn 520i" artikkelen hadde ligget lenge og vel på forsiden.
Da forsvant artikkelen etter et par dager, men fikk aldri svar angående manglene i artikkelen :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Viking

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. desember 2013, klokken 20:36
Hvem var journalisten i "inkasso" saken? Jeg sendte e-post til en Haugen hos Hegnar Online når jeg hadde sett meg lei på at den tåpelige "Model S mer CO2 enn 520i" artikkelen hadde ligget lenge og vel på forsiden.
Da forsvant artikkelen etter et par dager, men fikk aldri svar angående manglene i artikkelen :)
Det virker å være samme fyr: Stein Ove Haugen
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Øyvind.h

Sitat fra: Viking på onsdag 18. desember 2013, klokken 20:37
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. desember 2013, klokken 20:36
Hvem var journalisten i "inkasso" saken? Jeg sendte e-post til en Haugen hos Hegnar Online når jeg hadde sett meg lei på at den tåpelige "Model S mer CO2 enn 520i" artikkelen hadde ligget lenge og vel på forsiden.
Da forsvant artikkelen etter et par dager, men fikk aldri svar angående manglene i artikkelen :)
Det virker å være samme fyr: Stein Ove Haugen
Ja det var Stein Ove Haugen som publiserte artikkelen om CO2 og 520i også (hvor blant annet utslipp ved strømproduksjon var tatt med, mens bensinens utvinning/produksjon/distribusjon naturligvis ikke var en del av regnestykket  ;D

Da er det vel bare å lene seg tilbake og vente på stadig mer sofistikerte angrep fra Haugen?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cowboystrekk

Evt finne noe å "ta han for" ;) "Journalist i Hegner mottar store beløp fra oljeindustrien for å sverte elbiler" eller noe sånt :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA