Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tur-retur Oslo-Gøteborg til helgen

Startet av jakoys, torsdag 26. juni 2014, klokken 06:49

« forrige - neste »

jakoys

Det vanlige registreringsskiltet foran kan umulig være bra for bilens aerodynamiske egenskaper. Ikke ser det så alt for pent ut heller. Er det noen som har eller vurderer å bytte ut skiltet med et look-a-like i folie?

teslaz

P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

jakoys

Om man spør så får man sikkert til svar at det ikke er lovlig.... så trikset er å ikke spørre ;)

Høgis

Er nok ikke lurt å eksprimentere med dette. Dokument-forfalskn. kan medføre strenge straffer.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

teslaz

P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

jakoys

Ja... dere har vel rett i at man ikke bør tukle med dette. Fant mer info om produksjon av skilt... og det var litt mer greier rundt dette enn å bare være et kjennemerke på bilen:

http://no.wikipedia.org/wiki/Kjennemerke_for_motorkj%C3%B8ret%C3%B8y_i_Norge#Produksjon_av_bilskilt

F_P

Hadde folie-skilt foran på en Golf V tidligere. Kastet inn håndkleet etter å ha bli stoppet av politiet 2x. Begge gangene fikk jeg beskjed om at dette ville bli ført opp i et eller annet register slik at neste gang ble det bot/straff. Hører med til historien at bilen var lav, hadde digre hjul, dobble potter og sikkert mer til som for politiet = råner  ::)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

jakoys

Jaja. Da får vi bare akseptere at vi har myndigheter som setter prinsipp foran funksjon. Har hørt om en annen kar som har den samme utfordringen med amerikanske myndigheter når det gjelder bildesign, mer konkret at han ønsker å bytte sidespeil med HD-kamera for å redusere drag. Var visst ikke så enkelt det. En regel er en regel, må vite.

cra

Regler er der som regel for en grunn. Premissene kan selvsagt endres over tid, og da må man evt. oppdatere reglene. Dette med kamera i stedet for speil er jo noe Tesla også har ønsket å gjøre, men blitt hindret i pga eksisterende regelverk.

Når det gjelder skilter synes jeg det er helt greit at de skal være offisielle, så slipper man å lure på om skiltet på biler er ekte eller falskt. Har vel en del med lesbarhet (både manuelt og maskinelt) i lyse og mørke omgivelser å gjøre, tipper jeg.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA