Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konfigurasjon ved Finalize

Startet av mrm, onsdag 22. mai 2013, klokken 12:40

« forrige - neste »

eledille

Jeg blar også gladelig opp noen tusen for dette. Helt uaktuelt å betale for chademo-adapter.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

OddB

Husk at EU har planer om å fase ut CHAdeMO...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

shb

Men. Prisen på adapteret er en ting men dette kommer jo også http://www.ishavsveien.no/bli-kunde/priser-vilkar/ og så kommer køen. Vi for se hva som skjer når de første comboladerene kommer over nyttår. Har de egen AC utgang til Tesla og Renault kan vi jo bruke denne, sel om den bare gir oss 22kW. Men ABB mener jeg kan den brukes sammen med en av de andre. Ved bruk av DC er det kunn en av gangen. Ikke både CHAdeMO og CCS sammen.
Jeg håper de blir levert med CHAdeMO, CCS og Mode 3 opp til 43kW, vi for se i Januar.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

jkirkebo

Sitat fra: shb på søndag 15. desember 2013, klokken 12:14
Men. Prisen på adapteret er en ting men dette kommer jo også http://www.ishavsveien.no/bli-kunde/priser-vilkar/ og så kommer køen. Vi for se hva som skjer når de første comboladerene kommer over nyttår. Har de egen AC utgang til Tesla og Renault kan vi jo bruke denne, sel om den bare gir oss 22kW. Men ABB mener jeg kan den brukes sammen med en av de andre. Ved bruk av DC er det kunn en av gangen. Ikke både CHAdeMO og CCS sammen.
Jeg håper de blir levert med CHAdeMO, CCS og Mode 3 opp til 43kW, vi for se i Januar.

Kø ja. Nettopp derfor burde det være et krav om minst en dobbel 22kW stolpe på hver lokasjon i tillegg til hurtigladeren(e). Kommer man da med en Leaf og hurtigladeren er opptatt kan man ihvertfall lade på 6.6kW så lenge, så sant man var smart nok til å bestille 6.6kW laderen da. Evt. brukes den til å lade opp fra 80% til 100% for de som trenger det, slik at hurtigladeren frigjøres til neste bruker.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fredag

Sitat fra: jkirkebo på søndag 15. desember 2013, klokken 12:21
Kommer man da med en Leaf og hurtigladeren er opptatt kan man ihvertfall lade på 6.6kW så lenge, så sant man var smart nok til å bestille 6.6kW laderen da.

Snakket med en nabo som akkurat hadde bestilt seg en Leaf, og han hadde blitt anbefalt av forhandler å ikke kjøpe 6.6kW lader til Leaf. Forhandleren sa at nesten ingen bestilte rask lading til Leaf, at det ikke fantes ladestolper med større kapasitet enn 3kW og at hvis man trengte å lade raskt så burde man bruke Chademo hurtigladere.

Forsåvidt riktig, men lite fremsynt av Nissan, synes jeg.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA