Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tips og triks

Startet av Lysholm, tirsdag 07. januar 2014, klokken 09:31

« forrige - neste »

Lysholm

Et dumt spørsmål, men hva viser egentlig disse økotreene som dukker opp i displayet i bilen?
Hilsen Espen
Trondheim

Sort Nissan Leaf Tekna, reg 13.12.2013
Obsidian Black TMS 60D, reg xx.01.2017

Bekkenes

Om du kjører fornuftig/økonomisk
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Lysholm

Gjør jo det. Kjører jo elbil ;)
Hilsen Espen
Trondheim

Sort Nissan Leaf Tekna, reg 13.12.2013
Obsidian Black TMS 60D, reg xx.01.2017

Bekkenes

He he.
Om du er snill med batteriet ;)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Lynet

Sitat fra: Bekkenes på søndag 29. desember 2013, klokken 21:10
He he.
Om du er snill med batteriet ;)
Ikke helt sant. Hvis du kjører med cruisekontroll tjener du opp mindre trær uansett. Har aldri skjønt vitsen med dette fjollet.... 
Nissan kunne heller angitt batteriprosent, temperatur og forbruk nøyaktig. Og ikke minst kontrollampe på spylevæsken.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

shb

En dag med snø her i Bergen, brukte nesten 2 timer på 30 km. Da kom det 4 økotre.
Kjører en pent på 40 minutter blir det 2 eller av og til 3.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Gliderman

Er det mulig å slå av visningen av skau.?
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

pottle

Jeg limer inn noe fra en gammel tråd fra november:

Jeg husker ikke hvor jeg leste det, men eco-trærne skal sammenligne hvor mye co2 en sparer verden for sammenlignet med en Nissan Tiida. Leaf er bygd på lesten til Tiida og ca like stor. Tiida er ikke et stort navn i Europa, men du ser den i bybildet i andre deler av verden.

Utvikleren av Leaf sine øko-trær målte hvor mye CO2 Tiida slapp ut i forskjellige situasjoner. For eksempel så vil el ICE-bil slippe ut mye CO2 kontra en elbil hvis den står i kø eller på tomgang. Deretter la de inn denne infoen i Eco-trær systemet på Leafen.

Det vil at når Leafen står i kø og kjører sakte så vil den generere trær raskere fordi Leafen sparer masse CO2 hvis du sammenligner den med en ICE-bil i samme situasjon.

Når Leafen kjører på en motorveg så vil den generere trær sakte fordi en ICE-bil er også relativt snill på CO2-en når den kjøres snilt på en motorveg.

Jeg sitter og funderer på at Norge aldri vil vinne CO2-rankingen og tresankingen fordi vi bruker mye mer energi om vinteren på grunn av kulde og dårlige veger. Samtidig så står vi i gjennomsnitt mindre i kø enn den jevne japaner. Det er vanskelig å konkurrere når forholdene er såpass ujevne. Men bevares, ikke noe å klage på - takke meg til å kunne bruke 20 min til jobb.
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

Ronny

el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

Lysholm

....men vi ligger bra an i desember. Keep up the good work. Ut og kjør Leaf.

Hilsen Espen
Trondheim

Sort Nissan Leaf Tekna, reg 13.12.2013
Obsidian Black TMS 60D, reg xx.01.2017

crom

Sitat fra: Lynet på søndag 29. desember 2013, klokken 21:32
Ikke helt sant. Hvis du kjører med cruisekontroll tjener du opp mindre trær uansett. Har aldri skjønt vitsen med dette fjollet.... 

Merkelige greier det der.

Setter man på cruisecontrol og flytter foten vekk fra pedalen, så tjener man mindre enn cruisecontrol aktivert og foten på gassen tilpasset hastigheten man har satt cruisecontrol'en til.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA