Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: utforming av ladepunkt

Startet av el-fanboy, torsdag 05. desember 2013, klokken 08:46

« forrige - neste »

Otto

Takker for tilbakemeldinger :-)

Skal stikke innom å teste igjen.
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

TS

Sitat fra: Otto på lørdag 14. desember 2013, klokken 12:58
Nå har jeg vært to ganger på Strømmen Storsenter, fortsatt ingen suksess :-(

Første gang mot ladestolpe 34, denne fikk jeg ikke til å lyse blått (for lading). Da bilen siden av kjørte, fikk jeg prøvd denne, ladestolpe 35. Her fikk jeg til slutt blått lys for lading, men Tesla'n sa at den ikke ladet. Jeg var da nødt til å dra, men fikk ikke ut Salto kabelen av lade porten. Måtte få hjelp fra Support, som først ville at jeg tok en reset av bilen (??), deretter ble saken overført support i Nederland som gikk inn remote og løste ut kabelen. Finnes det en mulighet for å gjøre dette selv?

Dagen etter prøvde jeg igjen på ladestolpe 32. Fikk startet lading, men ikke mer enn 16A. Trodde jeg skulle få 32A med dobbellader og nyinnkjøpt Salto type 2 kabel. Gikk en tur på senteret, og når jeg kom tilbake hadde Tesla'n stoppet lading, men det lyste blått på lade stolpen. Begge dager ble det benyttet RFiD brikke, som fungerte greit så snart man skjønte at denne skulle høyere opp enn angitt på ladestolpen. Grrr!

Ja jeg lærer stadig :-)
Stolpe 30 gir nok 32A , men jeg har en begrensning i FW.

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

eledille

Sitat fra: Sbr på torsdag 28. november 2013, klokken 14:55
En kurs tåler merkestrømmen kontinuerlig, men det er det er en bransjenorm og anbefalning å legge inn en sikkerhetsfaktor på 0,8. Det er ikke Tesla som har funnet på dette.

Det er Tesla som har krøllet til dette. En 32 A Type 2 stolpe skal gi 32 A.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

fredag

Sitat fra: valvolainen på lørdag 14. desember 2013, klokken 09:37
Gjorde det samme i sarpsborg forrige dagen. Der fungerte ikke rfid kortet, sendte tekstmelding og luken åpnet seg , plugget inn kabel og ladingen startet. Lokket trengte jeg ikke å lukke.

Da jeg skulle stoppe ladingen fikk jeg ikke ut kabelen, sendte tekst med stopp flere ganger uten resultat. Prøvde å stoppe ladingen i bilen også. Ladingen stoppet men kabelen hang fast.
Ringte tilslutt og en hygelig svenske slapp kabelen.

Hvorfor i all verden har man et lokk på en type2 ladestolpe? Kabelen kan jo låses fast til stolpen. Designet på de stolpene der er idiotisk.

Prøvde stolpene ved Inspiria i Sarpsborg i forrige uke, og lading startet ikke før vi kom på å lukke lokket.

Men prisen var grei, og døgnåpen telefonsupport er jo et pluss med de stolpene der.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

jkirkebo

Sitat fra: fredag på søndag 15. desember 2013, klokken 00:09
Hvorfor i all verden har man et lokk på en type2 ladestolpe? Kabelen kan jo låses fast til stolpen. Designet på de stolpene der er idiotisk.

Enig ang. lokket, men det er nok fordi det er en schuko bak der også. Garo-stolpene er bedre slik, de har Type 2 åpen og schukoen bak deksel.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Cato76

Jeg ladet i dag på Salto boksen på Coop Extra (gamle smartclub) ved Slependen i dag. Fikk kun 13A fra stolpen... Ikke mulighet for å justere opp heller. Noen som kan gi meg en forklaring på hva som kan være feil?
Jeg bruker Salto sin type 2/ type 2 kabel (første gang jeg brukte denne i dag)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

jkirkebo

Sitat fra: Cato76 på søndag 15. desember 2013, klokken 21:32
Jeg ladet i dag på Salto boksen på Coop Extra (gamle smartclub) ved Slependen i dag. Fikk kun 13A fra stolpen... Ikke mulighet for å justere opp heller. Noen som kan gi meg en forklaring på hva som kan være feil?
Jeg bruker Salto sin type 2/ type 2 kabel (første gang jeg brukte denne i dag)

Har du dobbeltlader? Hvis ikke er 13A for tiden maks (skal økes til 16A igjen etterhvert).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Cato76

Har enkeltlader, men trodde jeg skulle lade 10-11 kW/t som tilsvarer 50km/t da ???
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Øyvind.h

Sitat fra: Cato76 på mandag 16. desember 2013, klokken 00:25
Har enkeltlader, men trodde jeg skulle lade 10-11 kW/t som tilsvarer 50km/t da ???
Dobbeltladeren henter bare ut 18kW pga begrensning til 26A, så 9kW og 13A høres korrekt ut for enkeltlader.

Når Tesla får ut fingern og fikser sw bør du komme opp på 11kW (og dobbeltlader opp på 22kW)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

bb

Sitat fra: Cato76 på søndag 15. desember 2013, klokken 21:32
Jeg ladet i dag på Salto boksen på Coop Extra (gamle smartclub) ved Slependen i dag. Fikk kun 13A fra stolpen... Ikke mulighet for å justere opp heller. Noen som kan gi meg en forklaring på hva som kan være feil?
Jeg bruker Salto sin type 2/ type 2 kabel (første gang jeg brukte denne i dag)
Hvor står denne laderen? Jeg var der en gang på kvelden, men da fant jeg ikke laderen. Må jeg inn på parkeringshuset som er stengt på kveldstid?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Kallisman

Sitat fra: fthorsen på onsdag 27. november 2013, klokken 21:21
Er det gratisladning der enn så lenge? Og vet noen om det fungerer med hvilket som helst rfid kort?
Jeg har RFID-brikke fra Fortum, men kom ved et uhell til å bruke RFID-brikka til hovedinngangen i blokka der jeg bor. Jeg kan dermed melde om at andre brikker enn Fortum sine egne fungerer fint for å åpne og lade på Strømmen Storsenter. I alle fall min.
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA