Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladekameratene.no

Startet av janstok, onsdag 08. januar 2014, klokken 22:13

« forrige - neste »

janstok

Ja vel, nytt år og nye muligheter. Siterer noe kongen sa i nyttårstalen:
" En av de viktigste paragrafene i Grunnloven. er den aller siste, ifølge kongen.
- Den sier at hvis noe av det som står i loven viser seg ikke å være til folkets beste og derfor bør forandres, så kan det behandles på nytt - og endres - av Stortinget. Loven må speile vår egen tid og virkelighet, ellers mister den sin relevans - og sin verdi."
Så får vi bare håpe det kommer noe godt ut på elsykkel fronten. Mange rariteter som hindrer at elsykkelen ikke kommer til sitt rette for folk flest.
Ellers vil jeg ønske dere alle , og spesielt elsyklistene et godt nytt (sykkel) år. 
Sandnes

Ezee kit: www.ebikes.ca
35 000 km på elsykkel

janni

Ja vi kan begynne med billigere el-sykler.  Hva med moms fritak slik at de blir billigere.  Da vil flere kjøpe dem og bruke dem.  Et lite bidrag til å redusere bil trafikken...

PerBear

Jeg har to ønsker for elsykler:

a) Fjerning eller til nød heving av effektbegrensing

og

b) En mer fornuftig fartsgrense. Foreslår 32 km/t for vanlige elsykler og 45 km/t for elsykler med forbedret sikkerhet som velomobiler.
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

PerBear

Sitat fra: PerBear på lørdag 04. januar 2014, klokken 09:29
Jeg har to ønsker for elsykler:

a) Fjerning eller til nød heving av effektbegrensing

og

b) En mer fornuftig fartsgrense. Foreslår 32 km/t for vanlige elsykler og 45 km/t for elsykler med forbedret sikkerhet som velomobiler.
Hmm, er alle enig, eller...?  ::)
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

Rio

Å ha sykler i over 30 km/t på sykkelstier hvor barn går, og barn leker, er selvsagt galskap.

Det du snakker om er jo omtrent en motorsykkel (de er jo begrenset til 30 km/t i 30-soner), og de må kjøre i veibanen, og har registreringsskilt, slik at vi kan identifisere dem og ta folk som råkjører.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

jkirkebo

Sitat fra: Rio på onsdag 12. mars 2014, klokken 23:55
Å ha sykler i over 30 km/t på sykkelstier hvor barn går, og barn leker, er selvsagt galskap.

Det du snakker om er jo omtrent en motorsykkel (de er jo begrenset til 30 km/t i 30-soner), og de må kjøre i veibanen, og har registreringsskilt, slik at vi kan identifisere dem og ta folk som råkjører.

30km/t holder man da fint på mange strekk med vanlig sykkel, så jeg ser ikke helt forskjellen. Dvs. forskjellen er at med elsykkel går det fort å komme opp i hastighet igjen, så man tar ikke like lett sjanser og passerer folk i for høy hastighet. Man taper ikke mye på å bremse ned.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

PerBear

Sitat fra: Rio på onsdag 12. mars 2014, klokken 23:55
Å ha sykler i over 30 km/t på sykkelstier hvor barn går, og barn leker, er selvsagt galskap.

Du mener vel: Å passere barn i over 30 km/t er selvsagt galskap, uansett om det er sykkesti eller vei?
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA