Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lakkere Model S helt ned

Startet av snippet, mandag 03. mars 2014, klokken 20:42

« forrige - neste »

snippet

Jeg opplever tre ting ved rygging:
- skjermen viser ryggesonen lenge etter bilen er satt i drive og jeg ruller fremover (jeg her ryggesensor, ikke kamera)
- høyre speil pekes nedover av og til, men ikke alltid når bilen settes i R
- speilet justeres ikke opp igjen etter rygging

Er det andre som har samme problem?
BMW i3 - Bergen

i3_X5_730

Sitat fra: snippet på lørdag 22. februar 2014, klokken 12:00
- skjermen viser ryggesonen lenge etter bilen er satt i drive og jeg ruller fremover (jeg her ryggesensor, ikke kamera)
Det skal den!

Sitat fra: snippet på lørdag 22. februar 2014, klokken 12:00
- høyre speil pekes nedover av og til, men ikke alltid når bilen settes i R
Det gjør den når justeringsknappen for speil står valgt på venstre speil


Sitat fra: snippet på lørdag 22. februar 2014, klokken 12:00
- speilet justeres ikke opp igjen etter rygging
Det gjør det heller ikke hvis du har valgt justering for høyre speil.


snippet

BMW i3 - Bergen


Vind

Sitat fra: snippet på lørdag 22. februar 2014, klokken 12:00
- skjermen viser ryggesonen lenge etter bilen er satt i drive og jeg ruller fremover (jeg her ryggesensor, ikke kamera)
Dersom du ønsker den skal vise noe annet, kan du lett velge dette med iDrive knappen.

Om man har kamera, trykker man på Park knappen for at det skal "forsvinne"
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

i3_X5_730

Sitat fra: snippet på lørdag 22. februar 2014, klokken 12:00
- skjermen viser ryggesonen lenge etter bilen er satt i drive og jeg ruller fremover

Jeg glemte å skrive om hvorfor. Det er fordi parksensorene skal være aktive, selv når du kjører fremover når du holder på å parkere/lukeparkere mellom to/flere hindringer. Hvis parksensorene hadde slått seg av hver gang du drar bilen ut av R og siger litt fremover ... hadde det blitt litt vanskelig å bedømme avstanden til hindringer foran også. Derfor "henger" parksensorene med til de er sikre på at du faktisk ikke holder på med parkering.  8)

MortenH

Står du i en bakke med fronten oppover, uten paskeringsbremaen aktivert, vil bilen kunne trille bakover når den står i Drive. Derfor trenger vi parkeringssensorene bak også.

Tips:
Dersom parkeringsbremsen ("håndbrekket") er på, og du har sikkerhetsbeltet på, vil bilen automatisk deaktivere parkeringsbremsen når du presser inn akselerasjonspedalen ("gasspedalen"). Dette er meg bekjent ikke beskrevet i manualen.

Dette kan brukes ved bakkestart, for eksempel stopp ved rødt lys (trafikale stopp) i bakker.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Vind

Sitat fra: MortenH på mandag 24. februar 2014, klokken 10:38
Dette kan brukes ved bakkestart, for eksempel stopp ved rødt lys (trafikale stopp) i bakker.
Om du har bremsen inne ved rødt lys - og slipper den vil heller ikke bilen rulle bakover før du gir gass og eventuelt slipper gassen (eller momentpedalen som noen kaller den)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Sirka

Sitat fra: MortenH på mandag 24. februar 2014, klokken 10:38
Tips:
Dersom parkeringsbremsen ("håndbrekket") er på, og du har sikkerhetsbeltet på, vil bilen automatisk deaktivere parkeringsbremsen når du presser inn akselerasjonspedalen ("gasspedalen"). Dette er meg bekjent ikke beskrevet i manualen.

Jo, det står faktisk i manualen. Hilsen en som benytter ventetiden godt.  ;)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA