Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kollektivt mot Elbil og El-sykkel - liten reiseskildring

Startet av MisterIngo, torsdag 06. november 2014, klokken 22:52

« forrige - neste »

Voltswagen

Hei,
Utviklingen vil nok gå sin gang med tanke på batteriteknologi og energitetthet pr. Kg. Nå benytter forøvrig både Tesla og e-Golf batteri fra Panasonic, (selv om de er noe foskjellig) som de modifiserer i egne fabrikker.
VW har forøvrig presentert sin strategi med tanke på forventet forbedring i batterier, sjekk denne linken http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/talks_and_presentations/2014/07/FM_04_07_14.bin.html/binarystorageitem/file/06_2014-07-04+Presentation+Barclays+London+Steiger+TOP+COPY.pdf
hvor VW ser på å øke cellestørrelsen fra dagens 25Ah til 36Ah.

e-Golf

stefse

Fin link. Hvis man ser på "Roadmap for high-energy batteries" så vil det bli snakk om mindre forbedringer av dagens batteri til et stykke etter 2020, og man må vente til 2030 før det kan bli snakk om en dobling av dagens batterikapasitet.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA