Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: BMW 3i til Norge i november 2013?

Startet av Tommy, lørdag 03. august 2013, klokken 21:02

« forrige - neste »

elektrolux

Hvorfor ikke ringe Reac på mob. 926 13 423 og spørre?

Hva er problemet med Diesel? Er vel bedre og billigere med avgiftsfri diesel/parafin enn bensin?

Hvis problemet er frysetemperaturen på diesel tipper jeg du også vil slite med kapasiteten på blybatteriene i samme temperatur. Da kunne kanskje en av Think'ene til Reac vært både bedre og billigere alternativ. ;) De er bygget for Norske vintre.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Catalyzator

Allergi er problemet, både diesel og parafin gir migrenehodepine.

Jeg leste meg litt mer opp i tråden her og reagerer på det
med blybatterier... vedlikehold...
Ville vært mye kjekkere med vedlikeholdsfritt men de bilene
som har dette blir vel også mye dyrere ?

Jeg kjører dessuten veldig lite, ca 5tusen i året og vet i grunn
veldig lite om hvordan dette kan påvirke lade-evne og ladelagringsevnen ?

Noen som har erfaring med hvordan dette kan påvirke rekkevidde osv ?
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

elektrolux

Tror ganske bestemt en Think Classic er et bedre valg i ditt tilfelle.

NiCd batteriet er tålmodig, og med lite bruk vil det vare evig i motsetning til Bly som har sin levetid. Og kjøper du Think uten Webasto er hele alergiproblematikken eliminert.

Bare pass på å få en bil som har gode blokker i utgangspunktet. Eneste måten å vite dette sikkert er egentlig om bilen kommer med batteriovervåkning, men du kan også se det på rekkevidden. Bilen skal klare 70 km på en lading, og ikke bare på første testtur, men også etter 1 måned, 2 måneder eller 2 år / 10 år for den saks skyld.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Catalyzator

Takk Elektrolux  :D
Nja... jeg er jo strengt tatt ikke i presserende behov av el-bil og
jeg liker rett å slett ikke utseende på Th!nk'n ... men når det er
sagt er jo argumentene dine svært fornuftig.

I og med at jeg kjører så vidt lite som jeg for tiden gjør så er
jo ikke hverken utgiftsposten eller forurensingen spesiellt stor
og dersom jeg selger bensinmonsteret (Suzuki Jimny 2007 mod)
mitt så vil den med stor sansynlighet bli mye mer brukt av nye
eiere og derav gi langt høyere forurensing... Den har pr i dag
kun rullet drøyt 20tusen km  8)
Jeg overtok den efter min mor som døde i fjor og har jo derfor
nesten hatt den siden den var ny "på-en-måte" fordi hun nesten
ikke brukte den de siste 3 årene hvorpå den har bodd hos meg hele
den tiden og jeg endte med å selge min egen (Ford F-250 V10 bensin)
Jeg trives merkelig nok veldig godt i den "Lille Blå"   ;D 

Vel... en vakker dag blir nok jeg også EL-bil-eier/sjåfør  men kanskje
ikke akurat nå... Det kommer jo stadig nye el-biler jeg faller for så
valget blir stadig vanskeligere ...
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA