Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Billigste løsning for å unngå IT-nett-problematikk?

Startet av BadaBing, mandag 02. desember 2013, klokken 21:45

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Sitat fra: BadaBing på mandag 25. november 2013, klokken 16:28
Fant dette presseskrivet om den nye e-Golfen som kommer til våren (trykk på show press release):

http://www.autoblog.com/2013/11/13/2015-vw-e-golf-ev-la-2013/

Det er VW USA som har skrevet denne, men antagelig er nok ikke Europa e-Golf så veldig forskjellig.
Range oppgir VW US til 70-90 miles = 112-144 km.
90 miles er antakelig max av det EPA kommer til å ende opp med.

VW skal ha ros for at de ikke markedsfører teoretisk range på flat vei, medvind  og lusefart som reell range...
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

emil

Sitat fra: timingbeltkiller på tirsdag 28. januar 2014, klokken 20:21
VW skal ha ros for at de ikke markedsfører teoretisk range på flat vei, medvind  og lusefart som reell range...

Men de skryter av energieffektive LED pærer i steden for xenon/halogen. Hvor mange meter ekstra kjørelengde får man ut av noen titalls sparte Wh?

Lynet

På Leafen har jeg et årsforbruk på 0,21Wh/meter inklusiv varme målt med energimåler i stikkontakten. Tipper Golfen havner på det samme.
LED nærlys på Leafen er totalt på 48W og Xenon er 70W så man sparer 22W. En kjøretur kan nok maksimalt vare 2 timer så det blir 44Wh.
Så da blir svaret 209 meter lengre med LED nærlys istedet for Xenon  :o
Og 295 meter lengre med LED nærlys istedet for Halogen:o
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

elektrolux

#18
Vil tro det går mer uttover rekkevidden på en fossilbil:

Der må disse 44Whr produseres av en generator med dårlig virkningsgrad drevet av en fossilgenerator ( les motor ) med enda dårligere virkningsgrad.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

nitewlkr

Sitat fra: Sonus på tirsdag 28. januar 2014, klokken 07:47
Sitat fra: nitewlkr på mandag 27. januar 2014, klokken 22:43
Bagasjerommet blir som på en golf 4 motion


Sent from my iPad using Tapatalk

Hva er forskjellen på bagasjerommet i en 4-motion og en vanlig Golf?

10 cm lavere gulv på vanlig.... 343 liter på 4m og 380 på vanlig

Tror egolf blir bra.... Kjørte endel elektrisk golf 6 testbil i sommer og den imponerte mht til at den var 3 år gammel


Sent from my iPad using Tapatalk

Sonus

Sitat fra: nitewlkr på onsdag 29. januar 2014, klokken 23:07
Sitat fra: Sonus på tirsdag 28. januar 2014, klokken 07:47
Sitat fra: nitewlkr på mandag 27. januar 2014, klokken 22:43
Bagasjerommet blir som på en golf 4 motion


Sent from my iPad using Tapatalk

Hva er forskjellen på bagasjerommet i en 4-motion og en vanlig Golf?

10 cm lavere gulv på vanlig.... 343 liter på 4m og 380 på vanlig

Tror egolf blir bra.... Kjørte endel elektrisk golf 6 testbil i sommer og den imponerte mht til at den var 3 år gammel


Sent from my iPad using Tapatalk

Det er bare å dele erfaringene med Golf6 elbil. Vi skal ikke stoppe deg :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA