Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Teslafrank, lørdag 30. november 2013, klokken 02:27

« forrige - neste »

Teslafrank

Da skjedde det som jeg fryktet:  nøkkel inne i bilen- og den låste seg! ::) >:(

Når bilen er innstilt på autolås, og nøkkelen ble lagt i passasjersetet, detekterer bilen IKKE nøkkelen. Svipptur inn på kontoret, og vips- bilen låste seg...:)

Den reagerte ikke på noe, og reservenøkkelen var 5 mil unna.

MEN:  jeg har app på telefonen, og fikk heldig vis kontakt med bilen og fikk låst den opp.... :-[

Så derfor:  vær forberedt!  Dette burde egentlig ikke gå an i en så avansert bil,  når andre biler får det til å funke:)

Lacaixxa

Skjedde samme med meg i dag. Nøkkel i midtkonsoll mens jeg henta barna i barnehagen. Full panikk når håndtakene ikke gikk ut og jeg skjønte tegninga. Lettet når den responderte når jeg trykket og de kom ut. Tenkte ikke en gang muligheten til å åpne med iphone, men med den er vi jo trygg i alle ender....
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Chlangum

Så Teslafrank sin reagerte ikke på at håndtakene ble trykket på men det gjorde Lacaixxa sin????  :o
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Muffinman

Har også skjedd med meg med barna inne i bilen. Skulle stikke innom en butikk, og nøkkelen lå i "senterinnhengningen" i gulvet. Jentungen ville ha litt luft og åpnet døra, og da gikk alarmen. Hun ble selvfølgelig vettskremt og smalt døra igjen, og når jeg kom til kom jeg meg ikke inn. Fikk ungene til å bevege på nøkkelen, og da låste den seg opp.

Dette føyer seg fint inn i rekken av småfeil som sannsynligvis ligger i design og ikke i produksjon.

petersv

Hendt meg og, bytta batterier og det ble bedre (samme kan skje i andre biler npr nøkkelen ikke detekteres.) Er litt dumt at Tesla leverer ut nøkler med såpass dårlige batterier...

Teslafrank

jeg får av og til "key not detected- car will not restart". Da ligger ikke nøkkelen nært nok midtkonsollen.

Min var helt låst, og alle lys gikk av. Så bilen trodde nok at nøkkelen var utenfor. Alt for dårlig.
Dette kommer til å bli et problem, siden der ikke er noen tenningslås som detekterer med nøkkelen innsatt.

Siden appen ikke alltid er å stole på heller, kommer jeg fra nå av ha nøkkelen i lomma, eller slå av auto-Lock.

Lacaixxa

Sitat fra: Chlangum på fredag 22. november 2013, klokken 21:54
Så Teslafrank sin reagerte ikke på at håndtakene ble trykket på men det gjorde Lacaixxa sin????  :o

Ja. Mine reagerte ved trykk, så sånn sett ikke det samme:)
Men samme panikkfølelse noen sekunder....
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

19quiz76

En service-fyr på Alnabru sa man ikke burde la nøkkelen ligge i midtkonsollen pga interferens med hovedbatteriet. Ei heller ligge inntil mobiltelefon av samme årsak.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

bb

Jeg hørte også på Alnabru at bilene som ankommer landet har nøklene liggende i bilen. Og av og til ligger de i en blindsone som gjør at de ikke får låst opp bilen. Da må de ringe California for å få låst den opp.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

OleJA

Sitat fra: bb på lørdag 23. november 2013, klokken 12:59
Jeg hørte også på Alnabru at bilene som ankommer landet har nøklene liggende i bilen. Og av og til ligger de i en blindsone som gjør at de ikke får låst opp bilen. Da må de ringe California for å få låst den opp.
Dette er også grunnen til at mange opplever dårlige batterier i FOBene. Så lenge de er innenfor rekkevidde av bilen vil FOB og bil kommunisere. Etter en ~5ukers reise er det nok ikke så mye strøm igjen. Trolig burde batteriene blitt byttet før utlevering.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA