Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En bank's oppfattning av verditap

Startet av kjølholdt, fredag 29. november 2013, klokken 11:02

« forrige - neste »

kjølholdt

Får bilen tirsdag 26.11 og ja jeg gleder meg. Gruer meg derimot til ladeproblematikken . Har jo lest om lading som stopper, inn og ut med ladekabel, 12 volt batteri, . Aldri hatt El bil men eg går på med godt mot ;-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Milzit

Jeg tror ikke inntrykket man får av ladeproblemene her er representativt for det totale antallet. For de som det bare fungerer så poster man jo ikke noe om dette-

Jeg lader med UMC på 230 IT nett uten problemer, har heller aldri hatt noen problemer med 12V batteri.

Så ingen grunn til bekymring :)

ebbrey

Var selv MEGET skeptisk til hvordan det skulle gå med ladingen.. spesiellt uten adaptre. Men så var jo bilen bedre enn forventet så dette går helt fint :) Har opplevd at aldingen ikke har staret et par ganger har hjulpet og snu støpselet).. Også tar det 10 sek og sjekke igjennom ruta at den teller opp ampere.. Også har jeg fått rødt lys etter fikling med aldekabelen. Men man legger seg fort til rutinene som gjør at det går problemfritt :)

Lykke til!
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

teslaslaven

Snart kjørt 5000 km over 2,5 måneder. Ingen problemer så langt. Lader hjemme i vanlig stikkontakt, ingen problemer så langt. Heller ingen 12V-problemer, var blant annet i USA i 1 uke og bilen startet umiddelbart da jeg kom hjem.

De som har problemer skriver opp og ned i mente her, de som ikke har problemer hører du sjelden fra.

Høgis

Var også litt skeptisk til dette, men det har kun skjedd en gang at den ikke har ladet om natta.
Det går foreløpig greit men begynner i ny jobb etter nyttår der det kommer til og bli endel km. på bilen.
Da er jeg nesten nødt til og få den røde adapteren jeg har bestilt. 16 A Sikringen i garasjen deles med litt varme i 2. etg. som er innredet, så jeg tør ikke lade mer en 12A og da går det tregt.
Med 80% fullt batteri, blir det nok vanskelig og komme lengere enn ca 25 mil. Jeg kjører pent med bilen, men klarer ikke og få forbruket serlig under 2,5 Kw pr. mil.
Jeg er blitt vant til og sjekke at bilen lader på Iphone appen før jeg går og legger meg.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

i_expect

Har som sagt ikke opplevd noen problemer enda, og som jeg skriver i en annen tråd hatt flere ladeproblemer med Leafen og Imieven enn Teslaen.

Et eksempel på overdreven frykt: var på en konferanse der en fyr snakket om elbiler. Han sa til salen at han hadde kjørt en tesla og hatt masse problemer med ladingen og at det var veldig mange som hadde problemer med dette. Etterpå gikk jeg frem og snakket med han fordi jeg som teslaeier jo er nysgjerrig på hva som er problemet sånn at jeg ikke selv får det. Det endte med at han trakk seg tilbake og sa at han ikke hadde kjørt en Tesla og at dette var noe han hadde hørt fra andre og at det jo var et stort problem... jaja. Så mye for empiri og egne opplevelser...
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

getor

Vil bare legge meg selv til de andre her som er fornøyde. Jeg ble sur fordi jeg ikke fikk adapter så måtte installere Mode 3 Salto-boks (kjoerer 250 km hver dag og kommer relativt sent hjem om kvelden) til en dyr penge, men alt hva angår lading før og efter Salto-boksen har vært fullstendig problemfritt og ikke noe jeg engang ofrer en tanke. Er sjødesløs (?) nok nå til å plugge inn og låse garasjen uten å sjekke om det lader - for det gjør det jo :-).

Gjermund

Jeg har 10A kurs, som deles med husets to vamrpumper, satt ladingen til 7A, har gått greit så langt, men når det sto på auto trodde bilen det var 16A krets og tok sikringen.

Tenker jeg må få lagt en ny krets kun for lading, siden den lader sakte.

Hadde en advarsel at det var lite strøm på 12V systemet, lurer på om det var pga bilen har stått lenge på båt og slikt. Det skjedde ingenting, advarselene gikk bort, så får se om den kommer tilbake.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA