Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: test bmw i3 vs tesla

Startet av Frodebo, fredag 13. desember 2013, klokken 10:46

« forrige - neste »

Frodebo

Dagens Auto Motor & Sport:

"Hvorfor finnes det andre biler"  "Tesla imponerer stort i vår omfattende test"
4,5 stjerner av 5 mulige.

Kjøreglede:
Pluss: Vanedannende rask gassrespons! Tenk at den kan akse så fort så stille. Spenstig chassis, kvikk styring
Minus: Ikke noen motorlys å beskrive...

Komfort
Pluss: Ingen gir, altså ingen rykk i drivlinjen. Ganske hardt sportschassis.
Minus: Dekkstøy som i en Golf stasjonsvogn. Lavt og tynt baksete.

Sikkerhet
Pluss: Unikt god deformasjonssone foran fordi det ikke er noen motor der.
Minus: Autobrems? Vinglevarsler? Niks. Smale nakkestøtter foran, knøttsmå bak.

Økonomi
Pluss: Store fordeler i elbillandet Norge
Minus: Fortsatt usikkert verditap

Vil ha
Pluss: Pen som en Jaguar/Aston Martin. Og like rask! Like enkel og smidig som en Nissan Leaf å kjøre. Vil ha!
Minus: Håper du er vant med trykkskjermer

Miljø & Energi
Pluss: Svært miljøvennlig med nordisk strømblanding. Enda bedre med solenergi hjemme. Bra rekkevidde, så Golfen din kan bli stående.
Minus: Ikke alltid lett å finne strøm...

Løp og kjøp! Både blad og bil  ;)
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

erot

Kommentar til siste punkt: Er den ikke egentlig miljøvennlig på hvilken som helst strømblanding? Energieffektiviteten er vel så langt over en fossilbrenner at til og med på ren kullkraft vil det oppveie ekstra CO2 i livstidssyklusen pga batteriet osv?

Tesla85

Dette var da ikke noe nytt?  ;)
Alle vi som har biler kan jo skrive under på det som står der...  ;D
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

Amper

savner flere instillinger på luftfjøringen..  :-\
P85D :o)

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Amper

nei, jeg har flere kjøre program i A8en som high, comfort, automatic & Dynamic..  det er ikke alltid enn ser behov for å kunne telle antall grus en kjører over som en gjør i + versonen..  :o
P85D :o)

jkirkebo

Sitat fra: Amper på fredag 06. desember 2013, klokken 16:00
nei, jeg har flere kjøre program i A8en som high, comfort, automatic & Dynamic..  det er ikke alltid enn ser behov for å kunne telle antall grus en kjører over som en gjør i + versonen..  :o

Det du snakker om her er justering av demperne, ikke fjæringen. På fjæringen er det kun høyde som kan justeres. TMS har så vidt jeg vet ikke justerbare dempere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA